REGERINGEN HAR ABDIKERAT
Sjöfartsverkets personal har gjort myteri
Den som under årens lopp följt Sjöfartsverkets eskapader tror sig befinna sig på
en annan planet.
DEN SOM SETT HUR REGERINGEN HANTERAR SJÖFARTSVARKETS ESKA-
PADER, BLAND ANNAT VERKETS MYTERI, TROR SIG BEFINNA SIG ÄNNU
LÄNGRE BORT, I ETT ANNAT SOLSYSTEM.
Det kan inte sägas för många gånger:
Sjöfartsverket är en ren katastrof.
REGERIGNEN SOM HAR ANSVARET FÖR SJÖFARTSVERKET ÄR EN ÄNNU
STÖRRE KATASTROF.
Myteriet inom Sjöfartsverket har pågått i år, men regeringen blundar för detta,
också !!
I Svd kan man i dag läsa om detta, ännu en gång, under rubriken:
KD KRÄVER BESKED AV FÖRSVARSMINISTERN OM STILLASTÅENDE RÄDD-
NINGSHELIKOPTRAR.
Allianspolitikerna Hans Wallmark och Mikael Oscarsson kräver besked av rege-
ringen syftande till att räddningstjänsten ska fungera, vilket den inte gör i dag.
Sjöfartsverket gjorde sig känd i anslutning till dessa helikoptrar för den stora korrup-
tionshärvan, när man i strid med alla regler inköpte dessa från Italien.
Regeringen gjorde inget åt detta, då heller.
MAN FÅR VÄL HYSA EN VISS RESPEKT FÖR REGERINGEN I DETTA AVSE-
ENDE. VILL MAN LÅTA ALLT I LANDET DRIVA VIND FÖR VÅG FÖR MAN
JU INTE ENGAGERA SIG "I ENSKILDA KORRUPTSHÄRVOR".
Sedan väl dessa helikoptrar kommit på plats har de i princip inte kunnat användas,
och skälet är känt.
Piloterna har gjort myteri.
NÄR PILOTERNA GJORT MYTERI HAR VERKETS LEDNING OCSKÅ GJORT
MYTERI GENOM ATT INTE TA ANSVAR FÖR DEN UPPKOMNA SITUATIONEN
OCH I FÖRLÄNGNINGEN HAR OCKSÅ REGERINGEN GJORT MYTERI GENOM
ATT INTE STYRA /LEDA SJÖFARTSVERKET, SÅ ATT RÄDDNINGSTJÄNSTEN
FUNGERAR.
Helikoptrarna har också gjort "myteri", de står för det mesta på marken och sätts
inte in för att piloter och andra gjort myteri.
Denna situation har inte seglat upp under en natt, den har pågått länge, och har
sin grund i att piloterna vill ha hutlösa och obskyra förmåner.
Och är man pilot i ett land, där det mesta driver vind för våg, för att regeringen
gjort myteri, då gör man också myteri för att få obskyra och hutlösa förmåner.
Sjöfartsverket dementerar inte att alla gjort myteri, men menar att det finns skäl till
myteriet, och man anger då:
- Övningar har inte genomförts som planerat
- Den mentala statusen har påverkats av pågående förhandlingar
- Det har varit dåligt väder
Att övningar inte genomförts är struntprat, likaså att vädret varit dåligt, det har inte
varit ihållande dåligt under 3 år.
Men den "mentala statusen" är inte struntprat.
BRISTER I DEN "MENTALA STATUSEN" HITTAR MAN PÅ 3 NIVÅER:
1) Hos piloterna
2) Hos Sjöfartsverkets ledning
3) Hos Regeringen.
Det Sjöfartsverkets ledning menar med "mental status" är att piloterna gjort myteri
för att de inte fått obskyra och hutlösa förmåner, och vill tvinga fram detta med ille-
gala aktioner.
UNDER TIDEN SAKNAR LANDET RÄDDNINGSRESURSER PÅ DETTA OMRÅDE,
OCH INGEN BRYR SIG OM DETTA, HELLER.
Den "mentala statusen" måste därför också ifrågasättas hos både verkets ledning,
som också gjort myteri, och hos regeringen som bara rycker på axlarna åt detta.
Regeringens hantering av Sjöfartsverkets korruption och myteri är symptomatisk.
Formellt har Regeringen ansvaret för att underställda myndigheter fungerar, men
denna uppgift har man abdikerat ifrån sedan många år.
Sjöfartsverket är då inget undantag.
REGERINGEN LÅTER I PRINCIP SAMTLIGA MYNDIGHETER DRIVA VIND FÖR
VÅG, BRYTER DE MOT LAGAR, SO WHAT ?, SKÖTER DE INTE SIN UPPGIFT,
SO WHAT ?, ÄGNAR DE SIG ÅT ANNAT ÄN UPPGIFTEN, SO WHAT ?,
ÄGNAR DE SIG ÅT KORRUPTION, SO WHAT ? OCH GÖR DE MYTERI, SO
WHAT ?.
De som anser att landet och dess myndigheter ska driva vind för våg därför att
regeringen gör myteri, har ett lätt val inför valet i september.
RÖSTA PÅ STEFAN LÖFVEN.
AE
Kommentarer
Trackback