SVERIGE - RÄDSLANS MECKA

Hur kan ett helt land våndas så mycket för den enkla sanningen ?
 
Hela affären med IT skandalen och Transportstyrelsen är djup tragisk och djupt
sorglig.
 
Den uppvisar ett samhälle, som styrs av hyckleri, verklighetsförvanskning och en
extrem rädsla för sanningen.
 
DETTA GÄLLER REGERINGEN, DET GÄLLER OPPOSITIONEN OCH DET
GÄLLER MEDIA.
 
En viktig kugge i detta sammanhang är vad visste Stefan Löfven och när fick
han vetskap om detta.
 
Här tassar alla omkring i tredubbla filttofflor, ingen vågar sig ens närma
sig frågan.
 
DET GÄLLER REGERINGEN, DET GÄLLER OPPOSITIONEN OCH DET
GÄLLER MEDIA.
 
Jag påstår att det är klarlagt att Stefan Löfven hade vetskap om detta, och det
är skälet till att han håller sig undan.
 
HAN VILL AVVAKTA UTVECKLINGEN OCH SE VILKET UTRYMME HAN HAR
ATT LJUGA, HAN OCKSÅ.
 
Anna Johansson hade inte den känslan, hon satte i gång att ljuga utan minsta
tanke på vad som skulle kunna avslöjas eller inte.
 
Vilka bevis har vi då för att Stefan Löfven hade vetskap om detta, de är flera
och de är ganska så starka.
 
Ett starkt bevis är Anna Johanssons utsaga. Hon får en direkt fråga rörande
Stefan Löfvens vetskap och vägrar svara på den.
 
Då är ju allt klarlagt:
 
HADE STEFAN KLÖFVEN INTE HAFT VETSKAP SÅ HADE HON SAGT
DETTA, MEN NU VILLE HON INTE LJUGA, DEN HÄR GÅNGEN OCKSÅ,
OCH DÅ VALDE HON ATT INTE SVARA.
 
Helt klart med andra ord, Stefan Löfven hade vetskap om detta, och det är
därför han gömmer sig i de norrländska skogarna.
 
BÄTTRE FLY ÄN ATT BEHÖVA SÄGA EN SANNING, FÖR LJUGA HADE
HAN NOG INTE VÅGAT I DETTA LÄGET.
 
Det andra beviset utgörs av Anders Ygemans agerande. Han fick vetskap om
detta  i början av 2016. Att han skulle hållt detta för sig själv under dryga året
är inte bara osannolikt, det ligger bortom det sannolika.
 
DÅ SKULLE JU ANDERS YGEMAN GJORT SIG SKYLDIG TILL RENT
TJÄNSTEFEL, DÅ DET ÄR HANS UPPGIFT OCH ANSVAR ATT INFOR-
MERA STATSMINISTERN I I DETTA LÄGET, OCH DET VILL HAN VÄL
INTE GÖRA SIG SKYLDIG TILL, ELLER ?
 
Så det får anses klarlagt att Stefan Löfven hade vetskap om detta och det
är därför han gömmer sig i de norrländska skogarna.
 
Och detta vågar ingen förhålla sig till ,man tassar omkring i tredubbla
filttofflor.
 
DET GÄLLER REGERINGEN, SJÄLVKLART, MEN DET GÄLLER OCKSÅ
OPPOSITIONEN OCH MEDIA.
 
Ingen vågar förhålla sig till sanningen, men nu ska sanningen utmanas.
 
JAG PÅSTÅR ATT STEFAN LÖFVEN HADE KÄNNEDOM OM DETTA,
OCH DET PÅSTÅR JAG UTAN NÅGON SOM HELST RESERVATION.
 
En del kanske kan tycka att jag sträcker mig för långt, att jag inte vet vad
jag talar om, men den risken tar jag, mina odds är ganska goda. Någon
skulle kanske till och med tycka att jag ägnar mig åt förtal.
 
Skulle någon komma på iden att hävda att jag ägnar mig åt förtal
är mitt vapen ganska så starkt.
 
ETT MOTDRAG DÅ SKULLE VARA ATT RIKTA ETT ENSKILT ÅTAL
MOT BÅDE ANNA JOHANSSON OCH ANDERS YGEMAN FÖR ATT
DE UNDERLÅTIT ATT INFORMERA STATSMINISTERN.
 
Och då kan jag garantera en sak, ingen, absolut ingen, kommer att
vilja pröva mitt påstående.
 
Kanske skulle aktuell Tingsrätt, efter att något låtit den förstå hur den
ska förhålla sig, välja att inte ta upp åtalet med någon grumlig motive-
ring, men då är ju halva slaget redan vunnet, eller ?
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0