BETYGSRUSNING UTAN MOBILER

Så var det då bevisat -  igen
 
Skolforskning i England har visat det vi redan visste, det gäller förstås bara oss som
vill veta.
 
Kunskapsutvecklingen gynnas av att mobiler inte får användas i klassrummen.
 
FORSKNING I ENGLAND VISAR NU ATT KUNSKAPSUTVECKLINGEN GYNNAS
VÄSENTLIGT OM TEKNIKEN FÅR STÅ TILLBALA LITE, HÄR ATT MOBILER IN-
TE FÅR ANVÄNDAS I KLASSRUMMEN.
 
Forskningen kommer här fram till den genomsnittliga ökningen uppgår till 6,4 %, men
det är inte det bästa.
 
Det bästa av allt är att svaga elever gynnas bäst.
 
DÄR HAR VI ALLTSÅ SVARET PÅ VAD SOM BEHÖVER GÖRAS I SKOLAN.
 
I stället för att våndas över att det saknas medel för specialpedagoger, stäng av
alla telefoner, det kostar inget.
 
Förutom att lärare behöver lite pondus förstås, möjligen kan detta hindra
att viktig forskning inte kan tillämpas.
 
MEN ÄNDÅ, VAD VÄNTAR VI PÅ STÄNG AV TELEFONERNA OCH BETYGEN
RUSAR, UTAN BETYGSINFLATION, OCH MEST FÖR SVAGA ELEVER.
 
Låter nästan för bra för att vara sant, men det tycks vara sant.
 
Vågar man ta detta steg, kan man ju passa på att stänga av mobiler på and-
ra ställen.
 
MAMMOR SOM DRAR SINA BARNVAGNAR BÖR KUNNA STÄNGA AV MOBI-
BILEN SÅ ATT DE KAN ÄGNA SIG ÅT SINA BARN, MIDDAGSGÄSTER BÖR
STÄNGA AV SINA MOBILER, SÅ ATT DE KAN UMGÅS MED ANDRA GÄS-
TER, BILISTER BÖR STÄNGA AV SINA MOBILER, SÅ ATT DE KAN KONCENT-
RERA SIG PÅ KÖRNINGEN.
 
Tänk vilket samhälle vi skulle få, elever skulle lära sig mer, folk skulle umgås som
folk och framför allt.
 
VI BESTÄMMER OSS ATT TA BEFÄLET ÖVER TEKNIKEN I STÄLLET FÖR
ATT TEKNIKEN SKA HA BEFÄLET ÖVER OSS, SOM DET ÄR JUST NU TYCKS
MÅNGA HA REDUERATS SJÄLVA TILL MOBILANTENNER.
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0