SANDLÅDAN VÄLJER TALMÄN

Så här kan det bara inte vara
 
Normalt brukar jag tycka att jag har hyfsad uppfattning om vad som händer,
men det gäller inte längre.
 
Efter att ha följt riksdagens omröstning av andre vice talman har jag
ingen som helst uppfattning om någonting överhuvudtaget.
 
SÅ SOM JAG UPPFATTAT DET KAN DET BARA INTE VARA.
 
Första röstomgången är klar, och talmannen informerar om resultatet. Då
Björn Söder ej fick majoritet valdes han inte.
 
ETT ANTAL RÖSTER PÅ BJÖRN SÖDER, OCH HUVUDDELEN BLANKA
RÖSTER.
 
Talmannen talar då om vad som gäller för de därpå följande två omröstnin-
garna, och det här det inte går att hänga med längre, om talmannen uttryckt
sig som "jag" uppfattat.
 
Ungefär enligt följande uttryckte sig talmannen.
 
Nu delar vi ut nya valsedlar, en blank och en med Björn Söder. Om Björn
Söder inte heller får en majoritet av rösterna i denna andra omgång sker en
tredje omröstning.
 
I den tredje omröstningen vinner den som har flest antal röster.
 
Björn Söder kommer även i tredje omröstningen att få ett antal röster,
och övriga bör även i tredje omröstningen vara blanka ???????????
 
DÅ RÖSTAS JU BJÖRN SÖDER FRAM. DÅ HAN ÄR DEN SOM FÅR FLEST
RÖSTER.
 
Så kan det ju bara inte vara, jag måste ha slumrat till eller hört fel.
 
Skulle jag inte slumrat till eller hört fel, utan hört rätt, medför ju detta att
Björn Söder kommer att bli vald, hur än andra än sverigedemokrater rös-
tar.
 
SÅ KAN DET VÄL ÄNDÅ INTE VARA, ELLER ???????????????????
 
Då utgör i så fall Sveriges främsta politiska församling också Sveriges största
sandlåda.
 
ÄR SAKEN RÄTT UPPFATTAT, VILKET JAG VERKLIGEN HOOPAS INTE
ÄR FALLET, ÄR JU ALLT BARA ETT MENINGSLÖST SPEKTAKEL, SOM
SATTS IGÅNG FÖR ATT VÄNSTERKOMMUNISTERNA RYMMER ANTIDE-
MOKRATISKA KRAFTER, SOM AV NÅGON ANLEDNING TILLÅTS HÄRJA
FRITT I ETT DEMOKRATISKT LAND, I VART FALL LITE DEMOKRATISKT.
 
Det är bara att innerligt hoppas att man slumrat till eller hört fel, när talmannen
beskrev hur den andra och tredje omgången skulle gå till.
 
SÅ KAN DET BARA INTE TILLÅTAS GÅ TILL.
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0