SJÄLVMORD BLAND UNGA, STOCKHOLMSFENOMEN ?

Allt har ett pris
 
Allt går att sälja med mördande reklam, heter det.
 
Även Stockholm går att sälja, storstadsregionen hyllas ofta för sin arbetsmarknad
och sin tillväxt.
 
Men som myntet har även Stockholm två sidor, och utvecklingen i Stockholm
har också sitt pris.
 
UPPGIFTER VISAR NU ATT ANTALET SJÄLVMORD I STOCKHOLM BLAND
UNGA, 15 - 24 ÅR, UNDER ETT ÅR FÖRDUBBLATS.
 
Är det verkligen så vi vill ha det, uppenbarligen, eftersom tillväxt och kapital sitter
i högsätet för det mesta.
 
Det kan aldrig upprepas för många gånger.
 
TILLVÄXT OCH FINANSIELLA MÅL FÅR ALDRIG BLI MÅL FÖR SIG, ÖVER-
ORDNADE MEDBORGARNAS TRYGGHET OCH HÄLSA.
 
TILLVÄXT OCH FINANSIELLA MÅL BÖR UTGÖRA MEDEL, UNDERORDNADE
MÅLET ATT MEDBORGARNA SKA BLI TRYGGA OCH MÅ BRA.
 
Det kan aldrig upprepas för många gånger, men tyvärr hjälper det inte hur många
gånger det upprepas.
 
Man häller allt mer bensin på elden, alltfler, främst unga, mår allt sämre, och
tillväxten, vårt moderna "halleluja" hyllas för var gång den antar en högre
procentsats.
 
Att antalet unga i Stockholm, som begår självmord, på ett år fördubblats,
säger en hel del om vårt samhälle, särskilt som ingen tycks bry sig det minsta
om att påverka utvecklingen annat än i samma riktning som förut.
 
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0