DET MENINGSLÖSA PARTIET

Miljöpartiet saknar då inte humor
 
Under förra mandatperioden fick vi uppleva den så kallade trianguleringen,
kanske främst från moderaterna, som innebar att man släppte kravet på att
ha en politik.
 
Man övergick till att bli krämare.
 
VILL VÄLJARNA INTE HA VÅR POLITIK FÅR VI VÄL FÖRA EN ANNAN
POLITIK.
 
Miljöpartiet tycks nu ha imponerats av denna visionslösa, idefattiga och me-
ningslösa politik och har nu hittat sin  egen visionslösa, idefattiga och me-
ningslösa variant.
 
DET BLIR ALLT LÄTTARE ATT FÖRSTÅ BIRGER SCHLAUGS BESKRIV-
NING AV PARTIET - DET MENINSLÖSA PARTIET.
 
Partiets "analysgrupp" har nu kommit fram till varför väljarna ratade partiet
inför valet.
 
VÄLJARNA TYCKTE INTE OM ATT MILJÖPARTIET VILLE HÖJA PRI-
SET PÅ BENSINEN.
 
Detta har fått partiet att inta en ny position i denna fråga, en av de frågor
som Miljöpartiet själv hävdade var en av de viktigaste för partiet, en av par-
tiets så kallade grundbultar. Vi får nu höra en taleshen för partiet uttala den
nya policyn:
 
VI KOMMER INTE LÄNGRE ATT SLÅSS FÖR HÖJDA BENSINPRISER,
DÅ VÄLJARNA INTE TYCKTE OM DETTA, OCH VI VILL JU INTE FÖRA
EN POLITIK, SOM VÄLJARNA INTE TYCKER OM.
 
När man ändå håller på och är varm i kläderna kan man ju också ompröva
sin hållning i andra frågor, såsom kärnkraft, invandrarpolitik, försvarspolitik,
skattepolitik, arbetstider och en del andra frågor.
 
FÖR DET ÄR JU OCKSÅ FRÅGOR SOM VÄLJARNA INTE TYCKER OM.
 
Det var Birger Schlaug, som lanserade det nya namnet på MP:
 
DET MENINGSLÖSA PARTIET.
 
 
 
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0