STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona  
 
Även i dag får vi bekräftelser på att våra ansvarsfulla satsningar på infrastrukturen bär frukt.
Återigen en kontaktledning som ramlat ner, denna gång i Norrland, och som hindrar tågtrafi-
ken.
 
Samtidigt förundrar dessa ständiga bevis på våra framgångar, jag trodde att det nu ramlat ner
så många kontaktledningar, att det inte fanns några fler som kunde ramla ner.
 
Gårdagens stora händelse var annars vår partiledardebatt i Agenda. Här kände jag mig riktigt
varm i kläderna. Alla mina lögner om NUON gjorde att lögnerna nu rinner som vatten ur mun-
nen på mig.
 
Jag märkte knappt själv att jag ljög, när jag hävdade att antalet platser på äldreboende blivit
färre för att de äldre svängt pendeln och vill bo hemma.
 
Alla vet ju att det är ren lögn, det är ju vi som tvingat de äldre att bo hemma, många gånger
i ren misär.
 
Tänk att väljarna går på så enkla lögner.
 
Göran Hägglund var då inte sämre, tänk att han hade så lätt för att ljuga, när han ljög om
att antalet vårdplatser blivit färre, för att behovet minskat.
 
Alla vet ju att det dör patienter för att vårdplatser saknas.
 
Tänk att väljarna går på så enkla lögner.
 
När det gäller jobbfrågan tvålade jag allt till den där Stefan Löfven riktigt ordentligt. Det är
härligt att kunna tvåla till honom med att jag skapat 250 000 nya jobb, varav 170 000 gått
till utrikesfödda.
 
Inte behöver väljarna då veta att många av dessa inte är riktiga jobb, utan instegsjobb, och
att resten medför undanträngning för andra, för svenskar.
 
Sådant ska väljarna inte känna till.
 
Riktigt roligt blev det när den där Stefan Löfven försökte slingra sig om kärnkraften. Det är
nästan så att det känns som om man vill förlora valet i höst.
 
Något mer underhållande än att följa socialdemokraternas förhandling med miljöpartiet om
energitillförseln och försvaret lär vi väl inte då få i modern tid.
 
Tyvärr hann jag inte i debatten ¨få med att bara 13,7 % av ungdomarna i Stockholm vare
sig har tillgång till studier eller arbete.
 
Kanske bäst att väljarna inte får veta det heller.
 
Arbetsförmedlingens årsrapport visar nu att vare sig dess utbildning eller praktikplatser le-
der till arbete för de arbetslösa.
 
Så mycket pengar vi lagt ner på detta var det skönt att inte heller detta kom fram i debatten.
 
Östersunds Posten går nu sina egna vägar, och vi får se om vi kan få stopp på tidningen.
 
Tidningen skriver nu att drevet mot sverigedemokraterna gått så långt att demokratin ho-
tas.
 
Vilken demokrati tänkte jag tyst för mig själv, försvann inte den när jag inte ville ta i sverige-
demokrater med tång,
 
Tidningen menar också att vi alla måste ta strid för att också ska ha rätt till yttrande- och
mötesfrihet, och att detta inte ska tillåtas försvinna genom våldsvänstern.
 
Det kan ju tidningen glömma, än är jag inte uträknad, så länge jag sitter vid makten ska in-
ga sverigedemokrater ha yttrande-och mötesfrihet.'
 
Däremot är det viktigt att knarklangare får ha sin mötesfrihet, så att deras integritet inte
blir kränkt. Beatrice har därför klargjort att polisen inte får använda medel, som gör att
man kan lagföra knarklangare.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
           
 
AE
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0