STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Många tycks vara upprörda över alla tågstopp, och detta blir nu tydligt, när Trafikverket lo-
var att tågstoppet kommer att vara minst nästa vecka ut.
 
Alliansregeringen kan ställa ut mycket fetare löften, när det gäller tågstopp i landet.
 
Vi lovar att tågstoppen kommer att vara många ända in i september.
 
Den käftsmäll moderaterna fick i EU valet, vissa väljer att använda det ordet, lockar nu fram
de mest lustiga figurer.
 
Greve Ian Wachmeister kryper nu fram ur sitt gömsle och försöker vara lustig genom att un-
derhålla mig med roliga råd.
 
Exempelvis ger han mig rådet att se medborgarna som min arbetsgivare, i stället för att se
dem som undersåtar.
 
Att Ian i vissa fall kan vara lustig, det visste vi redan, men detta tar nog ändå priset.
 
Jag får nu också kritik för att jag inte stöttade Gunnar Hökmark tillräckligt i EU valet, och
media ställer frågan hur vi kunde ha Gunnar som kandidat till EU.
 
Den frågan har jag ställt mig själv, hur kunde jag ha kvar Gunnar som kandidat, efter all den
bitterhet jag känner mot honom, också.
 
När jag nu läser boken "En av oss" ser jag hur min bitterhet mot Gunnar lyser igenom mot allt
han gjort, och jag förstår inte själv hur jag kunde ha honom kvar som EU kandidat.
 
Där kan man ju läsa hur min bitterhet lyste igenom och att jag redan då gav honom rådet att
sluta inom moderaterna.
 
Redan då borde jag ha gjort som jag gjorde med Carl Bildt, manövrerade ut honom som par-
tiledare, och som jag gjorde med Ulf Kristersson, manövrerade ut honom som ordförande i
MUF.
 
Nu får jag skylla mig själv att jag sviktade när det gäller Gunnar, makt ska byggas genom in-
triger och utrensningar, ingenting annat, då går det som det gick i EU.
 
Mycket kretsar annars kring Miljöpartiet i anslutning till deras kongress, att deras kam har
vuxit är helt klar, snart är deras kam lika hög som vår kam.
 
Partiets inriktning är nu helt klar, med 35 timmars arbetsdag och friår blir bilden av partiet
tydlig.
 
Det nya ledighetspartiet.
 
Åsa Romsons röriga tal i TV under gårdagen, rörande energiförsörjningen, visar att partiet
också ligger rätt, när man efterlyser större kunskap i skolan.
 
Nu har vi nya moderater helt nya konfliktytor att kämpa mot i politiken, både det nya bidrags-
partiet socialdemokraterna, det nya ledighetspartiet miljöpartiet och sedan länge också den
gamla stalinorgeln.
 
Vi har fått kritik för att vi gett avkall på överskottsmålet, när det gäller sparandet i de offent-
liga finanserna. För att denna kritik inte ska växa lavinartat inför valet byter vi nu åsikt även
här.
 
Vi lägger överskottsmålet åt sidan och lägger nu i stället vår kraft på underskottsmålet. Redan
i år ser vi här stora framgångar, vi när minus 2 % av BNP i det offentliga sparandet, Vi räknar
också att nå målet även under 2015 med minus 0,8 % av BNP och även 2016 med minus 0,3
% av BNP, under förutsättning att vi sitter kvar förstås.
 
Gårdagens tillväxtsiffra på minus 0,1 % för 1 kvartalet talar för att vi kan hålla fast vid vårt
underskottsmål, om vi får sitta kvar förstås, samtidigt som det visar kraften i vår ekonomiska
politik.
 
Nästa vecka kan bli mycket spännande, då Ryssland hotar att stoppa gas till Ukraina, något
som också kommer att drabba Europa.
 
Vi ser detta som en bekräftelse på att vi lyckades sätta stopp på Putin genom EU hårda
sanktioner, vi lyckades tydligen skrämma upp honom riktigt ordentligt.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
         
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0