STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfulle ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
I natt drömde jag krona för krona, jag försökte räkna alla kronor jag kommer att få efter
valet, men jag lyckades aldrig räkna färdigt innan jag vaknade.
 
Det var för många kronor att räkna krona för krona.
 
Gudrun Schyman ger sig nu in i debatten med argument, som är helt nya för oss. Plötsligt
för hon in argument, som vi aldrig hört talas om.
 
Det lät nästan som om hon tyckte att vår politik skulle syfta till att man fokuserade på männi-
skan i stället för ekonomin. Det lät också som om hon tyckte att ekonomin skulle vara ett ver-
tyg för att nå målet att människan skulle må bra.
 
Jag hoppas verkligen att jag hörde fel eller missuppfattade henne, skulle FI komma in i riks-
dagen med sådana ambitioner kan ju vad som helst hända.
 
Jag vågar inte ens tänka tanken att människan skulle må bättre och tillväxten bli lägre, Gud
förbjude att det blir på det visat.
 
Många tycker att folkomröstningen i Schweiz om Gripen affären på söndag ska bli spännande,
själv tycker jag inte att den ska bli spännande.
 
Visst kommer köpet av våra egna plan att bli dyrare, men jag har redan lovat min gode vän
Marcus, att han inte ska behöva märka av detta.
 
I riksdagen är det jag som avgör inom alliansen vad som ska beslutas, och några tiotal mil- jarder till på Gripen notan är ett lågt pris för att hålla mig på god fot med Marcus.
 
Media gör nu ett  stort nummer av Frederik Federleys besök på ett hem för ensamkommande
flyktingbarn.
 
Han har där gett dessa barn det goda rådet att bli politíker, då vem som helst kan bli det.
 
Frederik har då motiverat detta att man bara behöver vara 18 år, inte ha någon som helst
utbildning och inte kunna någonting överhuvudtaget.
 
Det är bra att han ger den rätta bilden av vårt politiska system, dessa ensamkommande barn
får inte inledas i tron att de inte kan bli statsministrar, titta bara på mig själv, jag blev ju stats-
minister.
 
Tydligen blev några av barnen ändå tveksamma och frågade hur de skulle göra nu när de
var över 18 år, men uppgett att de var under 18 år.
 
Frederik Federley uppges då ha gett dem ett ärligt svar, och framfört att detta bara var till
deras fördel, han hade aldrig hört talas om en politiker, som inte ljög.
 
SIFO senaste väljarundersökning visade en uppgång med 1,2 %, det finns väl skäl att anta
att detta hänger samman med Frederik Federleys besök, vem vill inte bli statsminister.
 
Media uppmärksammar nu ett antal centerpartisters nöjesresor till Syd Afrika. Solveig Zan-
der, Ola Johansson och Göran Lundell har då gjort en nöjesresa med sina partner, vilket
tycks ha upprört media.
 
Själv förstår jag inte varför media blir upprörda här, rättviseaspekten är ju tillgodosedd här
fullt ut.
 
Att alla har med sig sin respektive motiverar ju de med att man beslutat om detta för att
det skulle framstå som orättvist, om bara någons partner följt med.
 
Med denna förklaring utgår jag ifrån att alla skattebetalare inser att det var både rättvist
och motiverat att resan genomfördes och att alla partner följde med.
 
Inom Alliansen ärvi väldigt noga med att vi rättvist roffar åt oss av offentliga medel.
 
Jag utgår också ifrån att väljarna är så tacksamma för att vi tar deras pengar, att de lägger
sin röst på Alliansen i valet.'
 
Sa jag tar deras pengar ?
 
Jag menade naturligtsvis att vi tar ansvar för deras pengar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
            
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0