STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Dagens stora händelse tycks bli Försvarsberedelsens rapport, vi vet redan nu att berednin-
gen kommer att slå fast att Ryssland numera är oberäkneligt.
 
Här kan vi möta det ryska hotet med samma mynt, Alliansen är nu själv mer oberäknelig än
någonsin, något NUON affären visade tydligt.
 
Vi ljuger nu så mycket att inget var man har oss, inte ens Putin slår oss när det gäller att
ljuga.
 
Tyvärr är vi inte ensamma om att ljuga, kristdemokraterna försöker nu ta röster ifrån oss mode-
rater genom att också ljuga så mycket som möjligt.
 
Deras dragplåster till EU valet, Lars Adaktusson, försöker nu imponera på väljarna om att han
själv röstade i EU valet.
 
Men så lätt går det inte att slå oss på fingrarna, ska man ljuga, får man i alla fall se till att man
ljuger, så att det inte upptäcks före valet.
 
Nu visade röstlängderna direkt att Lars Adaktusson ljög, men det var i alla fall ett lovvärt för-
sök.
 
Hoppas att kristdemokraterna skärper sig, vi kan ju inte ha alliansbröder, som kan tala sanning,
och framför allt inte alliansbröder, som blir upptäckta med att ljuga.
 
Annars är ju det stora samtalsämnet NUON affären. Jag förstår inte att väljarna tror att jag lju-
ger,  när jag säger att Anders ringde till mig den morgon Vattenfall offentliggjorde affären.
 
Anders ringer till mig varje morgon, och det föll sig naturligt att han i förbifarten nämnde att Vat.
tenfalls köp av NUON fortskred som vi bestämt.
 
Så visst talar jag sanning, när jag säger att Anders informerade mig den morgonen om NUON
affären.
 
Många menar nu att de uppgifter Maud och jag framfört inte är förenliga, och att någon av oss
måste ljuga.
 
Det är märkligt att vi i Alliansen ofta blir så underskattade, samtidigt som det tycks väldigt
lätt att lura väljarna.
 
Vi ljuger ju båda två, gärna och ofta.
 
Kritik väcks nu mot Mauds post i LKAB styrelse, en post hon fick för att hon lovade att skydda
mig.
 
Ett löfte är ett löfte, i vart fall när man ger det till en allianspolitiker, så detta kan vi ju inte ta
tillbaka.
 
Aamtidigt känns det märkligt att LKAB ska ha en styrelsemedlem, som inte minns något och
som inte närvar, när man ställer frågor, men socialdemokraterna tycks ha löst vårt dilemma.
 
Morgan Johansson säger nu att det är extremt osannolikt att Maud kan sitta kvar i styrelsen
om oppositionen vinner valet.
 
Är det lika extremt osannolikt, som att Maud och jag talar sanning, har Maud inte en chans
att kunna sitta kvar.
 
Media kritiserar nu Beatrice Ask och ställer frågan om hon struntar i mänskliga rättigheter.
 
En märklig fråga kan man tycka, varför skulle hon inte strunta i mänskliga rättigheter, när
hon struntar i alla andra rättigheter.
 
Förlossningsvården i Stockholm har fått mycket kritik, men uppgifter vi får idag visar att
denna kritik är helt ogrundad.
 
En blivande mamma sökte sig till Södersjukhuset, när hon skulle föda, och blev hänvisad
till Nyköping, som bara ligger 10 mil bort. Den taxi i vilken hon födde sitt barn, hade ett bak-
säte, så hon kunde föda barnet i taxin.
 
Så länge vi moderater får ansvara för förlossningsvården ska blivande mammor helst inte
behöva åka längre än till Nyköping, och vi ska också säkerställa att anlitade taxibilar har
baksäten.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre  
 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0