MAUD OLOFSSON SLINGRAR SIG SOM EN ORM

Maud Olofssons selektiva minne
 
NUON affären har bleknat lite i debatten, men den kommer nog för all framtid att vara
inskriven i våra historieböcker.
 
Något vi i så fall kan tacka Maud Olofsson för.
 
I ett tidigt skede var Maud Olofsson minne tämligen klart, i olika utsagor har hon bestämt
hävdat att hon informerat det så kallade inte kabinettet, där Fredrik Reinfeldt ingår, om
NUON affären.
 
Detta minne höll sig under tiden hon skrev sin bok, däremot föll minnet bort när man
begärde att hon skulle infinna sig i KU.
 
DET ÄR INGEN IDE ATT JAG INFINNER MIG I KU, JAG MINNS ÄNDÅ INGENTING.
 
Vi andra minns ganska så säkert hur det gick till när vi gjorde den sämsta affären vi någon-
sin gjort.
 
Nu visar det sig att Maud Olofsson minne har förmågan att återvända, men först efter
det att rapporten är klar.
 
NU MEDDELAR MAUD OLOFSSON, ATT NÄR RAPPORTEN OM NUON ÄR KLAR, DÅ
KOMMER HENNES MINNE ATT ÅTERVÄNDA.
 
DÅ KOMMER HON ATT TALA OM FÖR ALLA, INKLUSIVE KU, DET HON INTE MIN-
DES NÄR KU FÖRHÖREN PÅGICK.
 
HON SÄGER VIDARE ATT MINNET DÅ ÅTERVÄNDER FÖR ATT ALLA SKA FÅ REDA
PÅ HUR RAPPORTEN BORDE HA UTFORMATS.
 
När man tar del av detta erinrar man sig vad många norrlänningar gav uttryck för när Maud
Olofsson tog steget från Norrland till Stockholm.
 
DETTA VAR DET BÄSTA SOM HÄNT NORRLAND.
 
Men det är inte bara minnet som kan ifrågasättas hos Maud Olofsson, även moralen och
etiken kan ifrågasättas.
 
Kanske inte ofrågasättas, man kan nog konstatera faktum.
 
När Peter Eriksson tog kontakt med Maud Olofsson och framförde önskemål om att hon
skulle infinna sig i KU, uppger Peter Eriksson att det första hon då sa var:
 
"HUR MYCKET FÅR JAG BETALT FÖR DETTA ?
 
Maud Olofsson påstår nu att Peter Eriksson ljuger i detta avseende, vi som känner igen en
lögnare vet vem som ljuger.
 
Vi har alltså en fd vice statsminister och partiledare, som ställt till det riktigt illa i hela
NUON spektaklet.
 
OCH SOM VILL HA BETALT FÖR ATT KOMMA TILL KU OCH BERÄTTA OM DETTA.
 
Undra vad norrlänningarna säger och tycker om att få tillbaka "detta" ?
 
Peter Eriksson ställer sig också kritisk till att Maud Olofsson skäl att infinna sig till KU har
varierat över tid.
 
Detta är inte alls konstigt.
 
DET SOMI NTE ÄR HÅLLBART HÅLLER INTE OCH DÅ MÅSTE MAN JU HITTA PÅ NÅ-
GOT NYTT.
 
  Jag slingar mig som en orm, säger då Maud.
 
Maud är ansvarsfull säger då Bill
Något ansvarsfullare än Maud finns inte. säger då Bull
 
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0