BYFÅNEN GUNNAR MALM KVALITETSSÄKRAR

Generaldirektör Gunnar Malm
 
Säg Gunnar Malm, det räcker.
 
Då vet vi att det gäller den mest inkompente och ansvarslöse generaldirektör
Sverige haft genom tiderna.
 
EFTER DE SENASTE RAPPORTERNA FRÅN TRAFIKVERKET BEHÖVER MAN
INTE TVIVLA EN SEKUND.
 
Ingen generaldirektör före Gunnar Malm, verksam nu eller verksam efter Gunnar
Malm kan komma i närheten av Gunnar Malm.
 
MAKE TILL INKOMPETENS OCH ANSVARSLÖSHET HAR VÄRLDEN NOG ALD-
RIG SKÅDAT.
 
I höstas spårade de flesta tågen ur, och många trodde att Gunnar Malm satt sin sis-
ta potatis.
 
Men Gunnar Malm fick stanna kvar, så det blev resenärerna som satt sin sista
potatis.
 
Men infrastrukturministern tyckte ändå att Gunnar Malm behövde en uppsträckning,
och så fick det bli.
 
Vi har inte plats för Dig på elefantkyrkogården, där är redan överfullt, se till och
fixa så att tågen går före 2013.012.31 och kom med en rapport, som visar att fe-
len är på väg att rättas till.
 
Nog kom Gunnar Malm med en rapport, men den var inte av det rätta slaget.
 
Rapporten var entydig.
 
JAG HAR INTE FIXAT SÅ ATT TÅGEN GÅR, NU TÄNKTE MAN VÄL ÄNDÅ ATT
HANS SISTA POTATIS VAR SATT.
 
Men inte, Gunnar Malm fick stanna kvar och tågen fortsatte att spåra ur, ännu fanns
ingen plats på elefantkyrkogården.
 
Och så närmar vi ju oss valet, och då kan ju inte den ansvarsfulla Alliansregerin-
gen stå där med ännu en generaldirektör, som visat sig vara en byfåne.
 
FÖR NÅGOT ANNAT ÄN BYFÅNE KAN KNAPPAST GENERALDIREKTÖREN GUN-
NAR MALM VARA.
 
Alla tycks sedan något år tillbaka varande rörande överens om att banunderhållet är
eftersatt och att mycket måste göras.
 
Med detta som bakgrund får alltså Trafikverket uppgiften att lämna besked om hur myc-
ket pengar man behöver för att under ett antal år fixa säkerheten på rälsnätet.
 
Cirka 90 miljarder blir beskedet, och regeringen avsätter medel för detta, för en
generaldirektör måste man ju lita på, även om han visar sig vara en byfåne.
 
MEN BYFÅNEN GUNNAR MALM VISAR SIG VARA EN STÖRRE BYFÅNE ÄN ALLA
ANDRA BYFÅNAR.
 
90 miljarder är för lite, man har gjort en felräkning, men inte vilken felräkning som helst.
 
Det visar sig att Trafikverket inte har kunskap om hur mycket kontaktledningar
och räls/växlar Trafikverket ansvarar för .
 
MAN TROR ATT MAN HAR HÄLFTEN AV VAD MAN HAR.
 
Värre än kejsarens nya kläder, kejsaren kunde ju i alla fall spegla sig i sin nakenhet.
 
BYFÅNEN GUNNAR MALM STÅR DÄR BARA HELT NAKEN.
 
När byfånen Gunnar Malm blir medveten om att han inte vet hur mycket kontaktlednin-
gar och annat trafikverket ansvarar för, väljer han att dölja "felräkningen" för regeringen.
 
Nu står både Trafikverket och Regeringen där nakna, tågen kommer att fortsätta
att spåra ur under många, många år.
 
När byfånen ombeds lägga sin syn på detta.
 
Avsaknaden om kunskap om nätets storlek, felräkningen och mörkläggningen
inför regeringen och att detta hela kommer fram genom läckor inom verket ser
byfånen som något positivt.
 
I DIREKTSÄND TV, INFÖR HELA SVENSKA FOLKET, SÄGER DÅ BYFÅNEN ATT
DET SOM HÄNT VISAR HUR BRA TRAFIKVERKET ÄR.
 
DET VISAR ATT MAN ARBETAR MED KVALITETSSÄKRING.
 
Att inte veta något överhuvudtaget, att utifrån detta räkna grovt fel, att sedan mörklägga
allt detta inför regeringen och sedan bli avslöjad genom läckage in verket.
 
DET SKULLE ALLTSÅ ENLIGT BYFÅNEN VARA ETT BEVIS FÖR ATT TRAFIKVER- KET ÄR FRAMGÅNGSRIKA OCH ARBETAR MED KVALITETSSÄKRING.
 
Maken till byfåne har nog världen aldrig skådat.
 
I normala världar skulle byfånen absolut nu satt sin sista potatis, men vi lever inte i en
normal värld.
 
Vi lever i Sverige, byfånarnas förlovade land.
 
OCH SÅ ÄR DET VAL INOM KORT, VALET LIGGER NU NÄRMARE ÄN NÄR TÅGEN
SPÅRADE UR, OCH SÅ NÄRA VALET KAN DET JU INTE AVSLÖJAS ATT BYFÅNAR
MÅSTE HÅLLA SIG FAST VID EN ANNAN BYFÅNE.
 
Så vi lär väl under de närmaste dagarna höra den envisa ramsen.
 
REGERINGEN HAR FÖRTROENDE ÄVEN FÖR DENNA BYFÅNEN. ÄVEN DENNA
GÅNGEN, OCH VI HAR FÖRTROENDE FÖR BYFÅNEN SÅ LÄNGE VI HAR FÖRTRO-
ENDE FÖR BYFÅNEN.
 
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0