STATSMINSTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Särskilt ansvar tar jag för att stödja Putin i allt han gör.
 
Det mesta kretsar nu kring krisen i Ukraina, och det är i stunder som denna de verkliga
ledarana utkristalliserar sig.
 
Som en verklig ledare uttalade jag min stora förståelse för Putin annektering av KRIM.
Forskaren  Wilhem Agrell, som inte tycks förstå bättre, kritiserar mig nu för detta, och
säger:
 
Det är det märkligaste och obehagligaste uttalande av en statsminsiter jag kan påminna
mig.
 
Wilhelm Agrell tycks inte ha varit med om mycket, han skulle höra mig i Utrikesnämnden,
så fick han en hel del att påminna sig om.
 
Många råder mig nu att överlåta utrikespolitiken till Carl Bildt den Store.
 
Det har jag ju redan gjort, på samma sätt som jag överlåtit kunskapsutvecklingen och sjuk-
vården till riskkapitalbolagen, och tågtrafiken till generaldirektören Gunnar Malm.
 
Parallellen med försvaret är här slående, vi har nu inte heller någon kunskapsutveckling.
knappast några sjukvårsplatser och ingen tågtrafik.
 
Varför ska vi då ha ett försvar och möta våld med våld.
 
Jag uppmanade också världen att inte möta våld med våld, så att Putin i lugn och ro kan ta
det han vill.
 
På det sättet krattar jag manegen för Putin, om han får för sig att ta Gotland, det underlät-
tar för honom om han vet att han inte möts med våld, och att jag stöttar honom.
'
Det är detta ledarskap, som ligger bakom moderaternas beslut om att avmilitarisera Got-
land.
 
Gasledningen i Östersjön medför ju att Gotland ligger inom Rysslands intressesfär och
har vi avmilitariserat Gotland kan ju Putin i lugn och ro ta även Gotland, utan att vi be-
höver möta våld med våld.
 
Detta är också denna ansvarsfulla hållning, att inte möta våld med våld, som ligger ba-
kom vår försvarspolitik.
 
Ska vi inte möta våld med våld behöver vi ju inget försvar, och Putin kan ta det han vill
ha i lugn och ro.
 
Han kan ju också lugnt räkna med att jag stöttar honom här, på något sätt måste vi ju
kunna motivera avmilitariseringen av Gotland.
 
Apropå mitt stöd till Putin menar den där KG Bergström nu att jag ska hålla klaffen i
fortsättningen.
 
Efter valet i september kommer jag att hålla klaffen.
 
Expressen vill inte vara sämre och påstår att grodorna hoppar ur munnen på mig.
 
Maria Larsson har tröstat mig med att jag befinner mig i gott sällskap.
 
När kritiken var som störst låtsades vi vilja höja försvarsanlaget med 500 miljoner.
när kritiken sedan lugnade ner sig ville vi dra ner på anslaget igen.
 
Denna långsiktiga och ansvarsfulla försvarsplanering visar nu att regeringen är på
rätt väg.'
 
'Ska vi inte möta våld med våld, så ska vi ju inte höja försvarsanslaget.
 
Det trodde jag alla förstod, i vart fall förstår Putin och jag det.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
            
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0