STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgontal till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Det varma vårvädret tycks hålla i sig, och i går sköt man vårsaluter i Biskopsgården återigen.
Den fria rörligheten bereder oss ständigt nya glädjeämnen.
 
Igår blev jag beskylld av Aftonbladet, för att vi har en ledarlös regering. Jag fick då försvara
mig med att det hade vi ju visst inte, som stridshingst leder jag ju landet sedan 7 år tillbaka
med mitt moderata kompisnätverk inom de privata välfärdsbolagen.
 
Aftonbladet medger nu att det var fråga om en misskrivning,  man menade i stället att vi har
en lealös regering.
 
Här får jag svårare att försvara mig, byter man uppfattning, som man byter skjorta kan man
kanske lätt uppfattas som lealös.
 
Dan Eliassons kriminella affärer fortsätter att ge eko över landet. Han blir beskylld för att be
driva svågerpolitik.
 
Här måste vi rycka ut till hans försvar, han är ju ändå en av oss, Dan Eliasson bedriver ingen
svågerpolitik, de personer han och Jonas Lindgren gynnat är bara vänner och sambon, här
ingår inga svågrar.
 
När jag skickade Ulf Kristersson för att ta ett samtal med vår vän Dan Eliasson, ljög Dan
även för honom.
 
För att inte det skulle bli känt att Dan Eliasson ljög för sin minister, sprang Ulf Kristersson och
gömde sig.
 
Han kommer nu att tillsammans med Annie Lööf och Anna Batra hålla sig gömda till dess valet
är över.
 
Ulf Kristerssons statssekreterare, Anna Pettersson Westerberg, råkade ut för ett litet missöde
i samband med mötet med Dan Eliasson, som medförde att hon fick ett litet talfel.
 
Talfelet visade sig genom att hon upprepade sig som en sliten skiva, samtidigt som hennes
vanliga Bääh bara blev ett Ääh.
 
Göran Hägglund tycks inte vara intresserad av fortsatt Alliansstyre, nu vill  även han att Maud
Olofsson ska infinna sig till KU för att ljuga.
 
Jag får i så fall sätta mig ned med Maud och hitta ett sätt där vi båda ljuger på samma sätt,
så att det inte blir känt inom KU vad som hänt i NUON affären.
 
Även ledande centerpartister, bland annat Hanna Wigenius, vill nu att Maud ska infinna sig
till KU för att ljuga.
 
Nog borde de kunna förstå att Maud känner att hon ljugit färdigt. Dessutom menar ju Hanna
att Maud aldrig ändrar sig, hur fel hon än kan ha.
 
Det är också så vi minns henne, fick hon uttalat en lögn, kunde hon hålla fast vid den hur län-
ge som helst, det var det vi såg som hennes största tillgång och det som gjorde att vi kunde
skjuta NUON affären ifrån så länge.
 
Vi har ju som bekant försökt minska antalet äldre så mycket som möjligt, då de inte ingår i
arbetslinjen.
 
Till vår stora glädje sker nu framsteg på olika orter i detta avseende, främst inom vår tvåstats-
lösning Malmö.
 
Här har man fått underskott i verksamheten och motiverar detta på ett sätt som visar att man
försöker leva upp till Alliansregeringens ambitioner.
 
Stadsområdeschef Gisela Green motiverar då uppkommit underskott på följande sätt:
 
" 80 - 89 åringar utgör en riskfaktor, som tyvärr inte minskat i prognosticerad takt".
 
Det låter som ljuv musik för en stridshingst, som vill att alla bidragstagare ska svältas ut.
 
Sveriges Radio presenterar nu siffror som visar att hemlösheten ökar snabbt även inom grup-
per där man har ordnat arbete, och i övrigt lever ett rodnat liv, och Radion ställer sig kritisk
till denna förda politik.
 
Sveriges Radi borde visa en större förståelse för att vi först måste anvisa lägenheter till alla
asylsökande. Med det låga byggande vi har borde väl alla ändå då förstå, att svenskar med
arbete inte då kan få bostad.
 
Välfärdsfrågorna har väckt mycket debatt efter det att det avslöjats att Hälsans Förskola gav
barnen knäckebröd. Förskolans ägare, Bijan Fahime, ingår ju i Näringslivets styrelse och den-
na slår nu till reträtt i välfärdsfrågor inför valet. Man lägger locket på i dessa frågor för att skyd-
da sig själva och Bijan Fahime.
 
När valet är över och om vi får fortsatt förtroende lovar dock Svenskt Näringsliv att man kommer
fortsätta att driva linjen att Bijan Famime ska kunna servera knäckebröd till små barn.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0