STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Demoskops väljarundersökning idag kom som en skänk från ovan, alliansen har inte legat
sämre till sedan 1998,och både centerpartiet och kristdemokraterna ligger under 4 %.
 
Dags att fira med champagne, nu behöver jag inte öva varje dag på att säga ansvar, det
börjar kännas tjatigt, och så behöver jag inte göra ett handtag mer här i livet tack vare våra
obskyra pensionsförmåner.
 
Många folkpartister uppger sig redan  nu vara beredda att samregera med en socialdemo-
kratisk regering, jag förstår dem fullt ut.
 
Råttor är alltid råttor, och när katten är borta dansar råttorna på bordet, och nu ska det tyd-
ligen dansas med socialdemokraterna i stället för med alliansen.
 
SvD skriver idag att Rysslands invasion i Ukraina utgör en härdsmälta i Europas säkerhets-
system. Det känns då tryggt att veta, att vi inte längre har vare sig försvar eller säkerhets-
system, i vilka vi kan få härdsmälta.
 
Det räcker med alla andra härdsmältor, som inom kommunikationer och annat.
 
Putin blir nu beskylld för att rasera landets ekonomi för att säkra fortsatt inflytande. Även på
den punkten ger jag honom mitt fulla stöd, och jag har förståelse för det han gör.
 
Själv är jag beredd att rasera vad som helst för at säkra fortsatt inflytande, inte ens höjda
skatter är mig då främmande.
 
Efter att ha saboterat ubåtsaffären med Kockums har vi nu slängt 600 miljoner i sjön, väl
satsade pengar om vi inte vill ha ett marint försvar heller.
 
Vi slänger nu ytterligare pengar i sjön genom att ge uppdraget att bygga ubåtar till SAAB,
nu bör vi säkert kunna räkna med att det inte blir några ubåtar.
 
Visserligen säger SAAB att man har stort marint kunnande, redan deras första SAAB bilar
såg ut som undervattensfarkoster, men vi ska nog kunna stoppa dem också om de kommer
fram till att de kan bygga ubåtar.
 
Carl Bildt tycks nu vara på väg att sabotera vårt sabotage av alla ubåtsaffärer, då han nu
kräver att vi ska bygga 5 ubåtar för 10 miljarder.
 
Med krona för krona politiken ska Anders och jag nog se till att det inte blir några ubåtar,
sedan får Carl säga vad han vill.
 
Jag säger till Carl, som Karin säger till Jan Björklund, Du kan skita på Dig.
 
ÖB går nu på tvärs med Jan Björklund, som vill lyfta fram en militär närvaro på Gotland.
ÖB menar då att  det finns bensin på Gotland så att man kan tanka förrådsställda strids-
vagnar.
 
ÖB menar också att man redan inom två år efter ett angrepp på Gotland bör ha kunnat ut-
bilda de stridsvagnsbesättningar, som krävs för att kunna köra och skjuta med de tankade
stridsvagnarna.
 
Vi slipper då också möta våld med våld, och kan lugna ner situationen.
 
Universiteten i Lund och Upsala tappar nu status, och detta är en medveten satsning. Uni-
versiteten får ju betalt för genomströmningen av elever, desto större antal elever, desto
bättre betalt.
 
Alla förstår ju då att man måste sänka kraven, och denna medvetna satsning ger då lägre
anseende och status.
 
Det tycker jag är lätt att förstå, det trodde jag alla andra också förstod.
 
Vi har också kommit långt med en allt större genomströmning. Redan nu strömmar det i-
genom elever, som inte kan läsa långa texter, som inte kan dra slutsatser och som inte kan
skriva eller räkna.
 
Får vi bara fortsatt förtroende ska vi säkerställa att all kan strömma igenom våra universi-
tet, målet är att ingen ska kunna läsa.
 
SOS Alarm visar nu stor ansvarsfullhet i sin nya utformning. Med valfriheten som grund
väljer man att inte rycka ut när det inte är lönsamt.
 
Tyvärr visar det sig ibland brista i senare led, vi har tyvärr exempel på fall där patienter
blivit liggande i respirator, för att SOS Alarm utnyttjat sin valfrihet och inte ryckt ut.
 
Vi måste därför ta upp samtal med sjukhusen, SOS Alarms ansvarsfulla sparande fram-
står ju nästan som meningslöst, om det dyker upp kostnader i form av respiratorvård i stäl-
let.
 
En lösning vi ser på är att ge sjukhusen incitament, så att de också får belöning om de
inte ger olika behandlingar, då marknadskrafterna är inte starkare än sin svagaste länk.
 
Anders Borg öppnar nu upp för att vi ska kvotera in kvinnor i bolagsstyrelserna. Redan un-
der nästa mandatperiod räknar vi med att ha 100 % henar i styrelserna.
 
Jonas Sjöstedt tycks nu gå allt hårdare fram för att omfattas av ett regeringssamarbete.
Redan nu kräver han att få posten som infrastrukturminister, går  Stefan Löfven med på
det är han dummare än tåget.
 
Jonas säger sig också helst vilja dricka öl med Göran Hägglund, om han ska öla med nå-
gon annan partiledare.
 
Inte visste jag att Jonas föredrog gravöl.
 
Sverigedemokraterna tycks nu vilja anmäla Dan Eliasson för att han ville kräkas på Jimmie
Åkesson, man menar då att det är ren myndighetsutövning, då hans tweet låg på försäkrings-
kassans hemsida.
 
Sånt ger jag inte mycket för, kan jag i min roll som statsminister hävda att jag inte ska ta i ho-
nom med tång ska väl Dan Eliasson i sin myndighetsutövning kunna kräkas på honom.
 
Jag säger även här som Karin säger, sverigedemokraterna kan skita på sig.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
        
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0