STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgontal till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Sedan länge har vi legat i världstopp när det gäller antalet anlagda skolbränder. En to-
talförstörd skola i Hedemora gör det nu möjligt för oss att bibehålla denna tätposition.
 
Vi är inte intresserade av att ta reda på vilka som ligger bakom den här branden, heller.
 
Många blev förvånade när vi beslöt att göra ett nytt omslag, och inte sänka det studie-
bidrag vi skulle höja.
 
Med denna veckopolitik förstärker vi bilden av Alliansens långsiktiga och trovärdiga po-
litik.
 
Som jag nämnde igår beror omslaget på att vi känt av stor oro, den oro vi känner för att
förlora valet kan då medföra vilka ryck som helst i politiken.
 
Vi beslöt om ett annat ryck i går och beslöt att tillskapa fler platser inom lärarutbild-
ningen.
 
Denna reform behöver vi inte ens finansiera krona för krona, då det  inte finns några e-
lever, som efterfrågar dessa nya plaster. För att säkerställa att platserna inte kommer
att kosta något har vi också sett till att inga lärare finns disponibla heller.
 
Jag får nu ett brett stöd och ett stort beröm för vår ryckiga politik. En del av mina beund-
rare går så långt att de kallar mig Flipp Floppare.
 
Visserligen vet jag inte vad det betyder, men som beröm för mina insatser värmer det
varmt mitt hjärta.
 
Många pensionärer gnäller nu över pensionssystemet, och dessa gnällspikar har fått
med sig en del politiker, som var med och beslöt om systemet.
 
Alliansen ser utveklingen som en stor framgång, pensionen är ett bidrag och alla bi-
dragstagare ska leva i fattigdom och under svält, det trodde jag trängt fram till alla som
läst mitt fina manifest.
 
När det gäller kvinnorna har vi nått så långt att hälften av de kvinnliga pensionärerna
har en pension, som ligger under EU fattigdomsgräns.
 
Samtidigt som vi noterar denna stora framgår får vi inte blunda för den stora utmaning
det ligger i att få även resterande hälft att ligga under fattigdomsgränsen.
 
Även inom andra välfärdsområden noterar vi nu stora framgångar.
 
Från att ha haft den fattigdomen inom Norden, har vi på några få år lyckats vi den hög-
sta fattigdomen inom de Nordiska länderna. När det gäller långtidsarbetslösheten ser
vi också samma utveckling. På bara några få år har vi lyckats pressa upp denna från
att ha varit den lägsta inom Norden till att nu vara den högsta inom de Nordiska län-
derna.
 
Det är så vi långsiktigt utvecklar välfärden.
 
Att vi samtidigt får alltfler psykiskt sjuka inom denna grupp förringar inte våra insatset,
tvärtom.
 
Svensk Damtidning intervjuar nu Annie Lööf iklädd prinsessklänning, och en del kritiker
oroar sig för att detta kommer att förminska Annie Lööf.
 
Inom Alliansregeringen ser vi den risken som liten.
 
Novis presenterar nu en undersökning, som visar ett brett stöd för sverigedemokrater-
nas flyktingpolitik. 21 % uppges då hysa sympatier för politiken, även om många av
dem av andra skäl väljer att rösta på andra partier.
 
Även inom moderaterna visar undersökningen ett brett stöd för sverigedemokraternas
politik, 20 % av moderaterna stödjer politiken.
 
Detta är inget som oroar oss, vill inte moderaterna stödja vår politik kan vi alltid vända
oss till Miljöpartiet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Själv kommer jag under dagen att ägna mig åt flipp flopp spel, och räkna krona för krona
under stort  ansvarstagande.
 
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0