STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Vi får nu dagliga rapporter om omfattande skottlossningar i Biskopsgården, vi fortsätter
att blunda för orsakerna till detta, också.
 
Den där Anders Lindberg på Aftonbladet försöker sig nu göra sig lustig på min bekostnad,
när han skriver om det försvar, som inte finns, på Gotland heller.
 
Anders Lindberg menar då att det bristfälliga försvaret på Gotland beror på den svaga län-
ken, som sitter mellan mina öron.
 
Jag kan försäkra den där Anders Lindberg, att jag verkligen inte har någon svag länk mel-
lan öronen, heller.
 
Världsbanken beskrev häromdagen den svenska ekonomin och gjorde gällande att vi hade
en stor svart ekonomi, störst i Norden, och till och med större än i Frankrike.
 
Något har vi i alla fall åstadkommit under våra sju år vid makten.
 
Media skriver i dagarna om det fria vårdvalet, och hävdar att det är de svårast sjuka som nu
får betala priset.
 
Det är klart att de svårast sjuka ska betala priset, hur ska man annars få marknadskrafterna att
fungera fullt ut.
 
Det är viktigt att plånboken får bestämma vad man ska och kan köpa, här är det ingen skillnad
på vår sjukvårdspolitik och andra områden.
 
Vem köper en dyr bil, man inte har råd till, just det, så visst är det självklart att de svårast sjuka
drabbas, deras plånbok räcker ju inte till vare sig för dyr bil eller dyr sjukvård.
 
Jonas Sjöstedt skrev i går att ingen förtjänar att leva i fattigdom. Den där Jonas tycks inte ha
läst mitt fina manifest, läs den och det framgår tydligt att alla med bidrag både kan och ska le-
va i fattigdom.
 
Helst vill jag att de ska leva på svältgränsen, om allt detta går att läsa i mitt fina manifest.
 
Jonas beskyller mig också  för att se de  arbetslösa som parasiter.
 
Här få jag nog ge honom rätt, de arbetslösa är parasiter, som lever på bidrag,och de ska sväl-
tas ut, här verkar det ändå som om Jonas har läst mitt fina manifest.
 
Jonas trasslar också in sig i företagens ägarfrågor, och hävdar att  företagens ägare inte skulle
kunnat ha tjänat sina förmögenheter, utan att andra arbetat åt dem. Jonas får då det till att ägar-
na då kan sägas leva på andra, för att dra en parallell till de  arbetslösa, som lever som para-
siter.
 
Där ser man, man får ju nästan det intrycket att Jonas tycker att alla är lika mycket värda, och
då hamnat man ju helt snett.
 
Det vet ju alla att arbetslösa och andra bidragstagare inte är värda någonting.
 
En läkare vid Universitetssjukhuset i Umeå försökte igår hindra Jimmie Åkesson och en led-
ningsgrupp från Landstinget att ta sig in på sjukhuset, under parollen "inga nazister på vårt
sjukhus".
 
Landstingsgruppen ombad honom att återgå till arbetet, men det visade sig att han lyssnat
till mig, när jag underblåser allt hat mot Jimmie Åkesson, jag kan knappt säga namnet utan
att rysa.
 
Han stod därför kvar och återgick inte till arbetet, sådant glädjer ett hatfullt  hjärta, jag hoppas
också att han var försedd med tång, så att han inte behövde vidröra Jimmie Åkesson.
 
En professor Salim Mansun i Canada tycks ha förirrat sig riktigt ordentligt, troligen har han
inte lyssnat tillräckligt på vår egen professor Jan Hjärpe.
 
Salim är invandrad från Pakistan, och verkar nu som professor i Canada. Nu varnar han för
det hot invandrad islam utgör mot västvärlden.
 
Först tyckte jag att det lät nästan lite trovärdigt, men efter att ha lyssnat på Waberi och Jan
Hjärpe förstod jag att det bara var uttryck för islamofobi.
 
Någon länk har man ju mellan öronen, annars skulle de ju inte sitta ihop.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0