STATSMINSITERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona  
 
Reaktionerna på beskrivningen av en Botkyrkaskola under rubriken "Upplösning i skolan" har
ju blivit många och starka, man skulle ju kunna förledas tro att allt är dåligt i skolan, men så
är inte fallet, vi ser många exempel på hur skolor drivs båda ansvarsfullt och med fokusering
på demokratiska värden.
 
Hisingsskolan i Jönköping är ett sådant föredöme, där rektorn Chatarina Bergelin visar vä-
gen hur vi ska utveckla vår demokrati.
 
För att ingen på skolan ska behöva känna sig kränkt har hon infört totalt fotoförbud på sko-
lan, och det gäller även klassresor och avslutningar.
 
Detta rimmar väl med Alliansregeringens politik, att ingen får känna sig kränkt, och vi har ju
barn och vuxna på andra områden än i skolorna.
 
Alliansregeringen kommer därför inom att utveckla demokratin i samma inriktning genom
att införa ett totalt fotoförbud i hela landet.
 
Då förbudet är lätt att upprätthålla och kontrollera, kommer förbudet att träda i kraft om-
gående.
 
Betydelsen av ett fotoförbud framgår i sin fulla kraft i den rapport Skolinspektionen upp-
rättat efter en inspektion på Gubbängsskolan i Stockholm.
 
Rapporten visar att det där är vanligt att eleverna sparkar ock skallar varandra, det är
även vanligt att lärare och rektorer blir sparkade och skallade.
 
Kulturyttringarna är så vanliga att skolan inte hinner anmäla dem i takt med att de sker.
 
Här gör verkligen ett fotoförbud nytta, vi vill ju inte att omvärlden ska imponeras allt
för mycket av den kultur vi nu ersatt vår egen urbarbariska kultur med.
 
Dagens Industri skriver idag raljerande om min syn på valet av ordförande i EU kommis-
sionen och menar att den vittnar om att jag tror jag kan ignorera vad den egna partigrup-
pen i  parlamentet beslutat.
 
Här tros ingenting, kan jag ignorera vad den egna partigruppen i vårt eget parlament be-
slutat, ska jag minsann nog kunna ignorera EU parlament också.
 
Folkvalda parlament och partigrupper ska inte inbilla sig att de är något brukar jag säga,
och då får jag som jag vill.
 
DI skriver också att jag är som klippt och skuren för en post i EU, då jag är harmlös, och
då blir en bra kompromisskandidat, samt att jag saknar framtid i mitt eget land.
 
Hade jag saknat framtid i mitt eget land hade jag inte köpt hus i Täny.
 
Aftonbladet skriver idag om Stefan Löfvens svårigheter att få stöd för en regering efter
valet. Tidningen pekar på  att den naturliga samarbetspartnern är MIljöpartiet, men tid-
ningen uppger sig inte se något naturligt med detta parti.
 
För en gångs skull kan jag hålla med Aftonbladet, i Alliansen ser vi inte heller något na-
turligt med detta parti, något mer onaturligt än att vilja avfolka glesbygden får man nog
leta efter.
 
Aftonbladet skriver också att svårigheter tornar upp sig , som kan komma att innebära
att förhandlingar leder till att många väljare kommer att känna sig svikna.
 
Här behöver Aftonbladet inte bekymra sig, sedan 2006 är de flesta av väljarna redan
inte annat än bekymrade.
 
Jonas Sjöstedt försöker göra sig lustig över de förhandlingar som kan bli aktuella efter
valet, och menar nu återigen  att vänsterpartiet inte sätter sig i en regering, där man in-
te får viktiga krav uppfyllda.
 
Det vet vi  sedan skoltiden, man går inte på dans, om man vet att man inte blir uppbju-
den, och räven ger sig inte heller på de sura rönnbären.
 
Förre försvarsministern Mikael Odenberg sågar idag styrningen av Försvaret under Alli-
ansregeringen, och menar att Anders Borg styrde och ställde över allt, till och med skul-
le han vara med och bestämma vika vapensystem Försvaret skulle ha.
 
Den kritiken ger jag inte mycket för, ska Anders Borg bestämma att tågen inte ska kun-
na ta sig fram, bör han väl också kunna bestämma att vårt Försvar inte kan försvara
oss.
 
Mikael är också starkt kritisk till vår skönmålning av försvarsfömågan och påstår att
vi här efterliknar "Bagdad Bob", som skröt över sådant som inte fanns.
 
Inte kan Karin påminna om "Bagdad Bob", han var ju general och man.
 
SvD skriver idag i en kulturartikel om våra identitetssträvanden, där en strävan efter
personlig identitet alltmer övergått till en kollektiv identitet, där de flesta säger och gör
vad de tror sig man förväntar sig vad man ska säga och göra.
 
Här har Alliansen under sina år vid makten varit framgångsrika, den kollektiva identi-
tet vi skapat har stora likheter med en religiös sekt, alla hoppar när jag säger till, alla
dansar när jag säger till och alla har lärt sig att säga de rätta orden, som rasism, främ-
lingsfientlighet, ordning och reda, ansvar, krona för krona och många andra viktiga
retoriska inslag.
 
Att det skulle vara så lätt att ge stora delar av det svenska folket en kollektiv identitet
trodde vi aldrig när vi inledde doktrineringen.
 
Jag säger som Jan Björklund brukar säga, när det inte går som han räknat med, jag
hade inte en aning om att det skulle vara så lätt.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
         
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0