STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Nationaldagen firades med pompa och står på alla håll, mest pompa och ståt uppvisade
man i vår tvåstatslösning Malmö, där man avslutade nationaldagen genom att bränna sven-
ska flaggor utanför Folkets Hus.
 
Feministiskt Initiativ, med Foujan Roubezh i spetsen, lovordar det lugn med vilket denna
manifestation för landet utfördes.
 
FI lovar också att återkomma med fler manifestationer ihop med AFA och Researchgruppen,
om man kommer in i riksdagen.
 
Då man anser sig inte behöva vare sig sedlar eller svenska flaggor, kommer man att anord-
na facebooksidor för att samla in alla flaggor och sedlar och göra ett gemensamt bål av så-
dant som inte behövs och/eller kan påminna om Sverige.
 
FI uppger i samband med detta att man har långvarig erfarenhet om hur man hanterar sed-
lar på bäst sätt, och det bästa sättet är att bränna dem, man uppger att all budgetering då
också kommer att underlättas.
 
Vi ser fram emot att få in detta ansvarsfulla parti i riksdagen, mycket tyder på att de nästan
är lika ansvarsfulla som vi i alliansregeringen.
 
Vi får nu omfattande intern kritik efter Demoskops senaste väljarundersökning, och nästan
alla moderater i hela landet, upp till flera hundra, kräver nu att valgeneralen Kent Persson
ska avgå.
 
Det moderata kommunalrådet Ann Christin Hjerdt menar att Kent är en bra Persson, men
att han inte är rätt Persson för uppdraget.
 
Vi har ingen rätt Persson för uppdraget i partiet, vi kan ju inte kalla in kossan Doris, det
skulle inte heller fungera.
 
Man kräver nu att jag ska agera, något jag har svårt att ta till mig, jag gör ju inget annat
än agerar.
 
I går agerade jag vilt under nationaldagen, jag tror att jag sa "krona för krona" minst 100
gånger.
 
En del går så långt att de kräver att jag ska börja le igen, ´även detta har jag svårt att ta
till mig.
 
Igen ? när skulle jag ha lett, det skulle i så fall vara när jag såg på fotboll.
 
Vi får nu kritik för att vi bara når ett av 16 av våra klimatmål fram till år 2020, även detta
är kritik som väger väldigt lätt, då vi nått det viktigaste av våra klimatmål.
 
Bullret kring våra järnvägar har upphört.
 
Ett annat viktigt klimatmål kommer vi också att nå i september, då det kommer att städas
upp i Rosenbad.
 
SvD skriver idag om att Folkpartiet förfinat de metoder vi använder för att frisera hur mån-
ga orter, som lider av utanförskap.
 
Genom dessa förfinade metoder har vår begåvad Eric Ullenfån lyckats komma fram till att
antalet områden med utanförskap minskat sedan 2006, när de i stället ökat mycket kraftigt.
 
Med dessa erfarenheter i botten kommer vi nu också att förfina de metoder vi använder för
att frisera arbetsmarknadsstatistiken inför valet.
 
Jan Björklund går nu hårt ut och säger sig vilja slåss för att förstatliga skolan, han menar
att detta är nödvändigt då många kommuner skyller sina dåliga resultat på att man har fel
elever.
 
Här har Jan nog inne på rätt spår, vi får nog förstatliga det mesta inför valet, som det nu ser
ut har vi bara fel väljare.
 
Jan menar också att man måste ha en ödmjuk inställning om man ska nå goda resultat.
 
Jag hoppas att han inte inkluderar oss moderater i detta, för då kommer man aldrig att lyc-
kas nå goda resultat.
 
Jan menar också att bra skolor har nått bra resultat genom att sluta att skylla ifrån sig, all-
ting kan inte alltid vara andras fel.
 
Som alla förstår gäller detta bara skolresultat, inom politiken är det ju alltid andras fel.
 
Växande inkomstklyftor i USA ses som ett stort hot mot stabilitet och framtida tillväxt,
det är ju då inte underligt att man brottas med så stora och många problem.
 
För oss är växande inkomstklyftor och växande förmögenhetsklyftor själva fundamentet
i vår ekonomiska politik, utan detta skulle vi aldrig kunna nå vårt mål att ställa grupp mot
grupp.
 
Mycket tyder nu på att Miljöpartiet kommer att få stort genomslag i den regering som
träder till efter valet. Vi kan därför räkna med att minst två kärnkraftsreaktorer stängs av
under mandat perioden.
 
Vi får bara hoppas att man inte stoppar Vattenfalls planering av nybyggnad av två nya reak-
torer, för då vet man aldrig var det slutar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
helg.
 
          
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0