STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Det tycks som om alla våra äldre inte är nöjda över någonting, gnäller de inte över att de inte
får plats på särskilt boende, gnäller de över något annat.
 
Nu gnäller de äldre i Helsingborg över att de blir utsatta för en rånvåg, och att tonåringar sliter
av dem de smycken de bär, guldband och annat.
 
Som om inte detta skulle räcka, ansluter sig sverigedemokraterna till gnällandet, och ställer
grupp mot grupp, när man accepterar de dementas påstående att tonåringarna har invandrar-
bakgrund.
 
På tal om SD menar nu SIFO att partiet inte bör kunna växa mer, något vi ska vara tacksam-
ma för, vi kan ju inte ha partier, som anser att äldre ska kunna röra sig ute utan att bli befriad
från sina halssmycken.
 
Samtidigt får SD inte gå tillbaka, i vart fall inte så mycket, att vi inte kan få deras fortsatta
stöd i vårt fortsatta regerande.
 
Krusningarna från EU valet tycks inte lägga sig, många bedömare biter sig fast i att jag inte
stödde vår huvudkandidat Gunnar Hökmark. Man beskyller mig till och med för att ha visat
avståndstagande.
 
Media borde faktiska veta vid det här laget att jag alltid visar avståndstagande mot alla som
inte tycker exakt som jag.
 
Även modervänliga media tycks känna behov av att rikta kritik mot mig och partiet. Vi blir här
beskyllda för att låta omgivningen diktera vad partiet ska stå för och för att byta åsikt, som
man byter kläder.
 
Man går så långt att man menar att vi med detta sätter dumstruten på oss själva, men den
kritiken tar jag lätt på.
 
Jag har ingen dumstrut, så det kan inte gälla mig.
 
Mycket kretsar annars kring Miljöpartiet och deras kongress. Aftonbladet menar nu att det är
en gåta hur socialdemokraterna och Miljöpartiet ska kunna regera ihop. Att få ihop en gemen-
sam budget borde vara en omöjlighet menar tidningen.
 
Obefogad oro, har vi lyckats få igenom en gemensam budget med centerpartiet ska väl soc-
ialdemokraterna kunna få igenom en gemensam budget med Miljöpartiet, det är bara att låt-
sas som om kärnkraften inte finns.
 
Aftonbladet menar också att samarbetet redan kommer att spricka när man försöker komma
fram till en gemensam regeringsförklaring.
 
Även denna oro är obefogad, vilket våra överenskommelser med Miljöpartiet visar rörande
ökad flyktingmottagandet.
 
Ger man dem bara vad de vill ha bör inte det vara svårt att koma fram till en gemensam rege-
ringsförklaring.
 
Eu dömer nu ut Sverige i vissa avseenden, bland annat menar man att PISA visar att det
svenska utbildningssystemet är ett misslyckade.
 
Här får EU skärpa sig, systemet är allt annat än ett misslyckande, försäljningssiffrorna ökar
ju för varje år.
 
Vi blir nu också beskyllda för att ha skapat en för stor skuldsättning för hushållen, då den
uppgår till 80% av BNP.
 
Jag säger det återigen, vi kan inte få både och, ska vi ha en starka offentliga finanser, så
måste vi ha fattiga och skuldsatta medborgare.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet. än så länge, öre för öre
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
           
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0