ALLIANSEN TÅGPOLITIK

Ett omslag som kan komma att kosta
 
I går erfor vi ett ytterligare omslag i politiken.
 
DET TIDIGARE ROBUST OLÖNSAMMA (ANDERS BORG) BLIR NU ROBUST
LÖNSAMT, OCH DET EKONOMISKT OFÖRSVARBARA (JAN BJÖRKLUND)
BLIR NU HÖJDEN AV EKONOMISKT ANSVARSTAGANDE.
 
Till en början jubel i många läger, men efterhand en alltmer avvaktande och kritisk
reaktion, som byggde på en närmare analys.
 
Kritiken mot förslaget rymmer många dimensioner, de flesta kretsar kring
ekonomin.
 
INITIERADE BEDÖMARE ÄR TÄMLIGEN ENIGA OM ATT FINANSIERINGEN
JUST NU INTE HAR EN LÖSNING, OCH OAVSETT KOMMANDE LÖSNINGAR
ÄR INVESTERINGEN SÅ STOR, ATT DEN KOMMER ATT MEDFÖRA UNDAN-
TRÄNGINGAR PÅ ANDRA VIKTIGA SAMHÄLLSOMRÅDEN.
 
Om detta nämnde Fredrik Reinfeldt inget, möjligen kan man tolka detta som att'
han är lika lite insatt i detta, som han är insatt i hur finansieringen av Försvaret
ser ut via FPI.
 
Dagens Industri skriver idag en kritisk ledare till den föreslagna hastigheten och
tidningen anför många skäl till att man kanske ska ta sig en riktigt ordentlig fun-
derare kring detta innan man går vidare.
 
DI noterar då att redan dagens järnvägssystem innehåller så många brister
man redan i dag visat sig inte klara av att hantera, och detta leder till fråge-
ställningen.
 
OM ANSVARIGA POLITKER OCH TRAFIKVERKET MED FLERA INTE LYC-
KATS FÅ ORDNING PÅ DET VÄL INARBETADE TÅGSYSTEM VI HAFT I MÅN-
GA ÅR, VARFÖR SKA VI DÅ TRO ATT DE LYCKAS BÄTTRE MED ETT HELT
NYTT, OCH MER KÄNSLIGT OCH AVANCERAT, SYSTEM.
 
Svara på det den som kan.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0