STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Vi har all anledning att fira i dag, då vi träffat en ny ansvarsfull överenskommelse med
Miljöpartiet.
 
Efter stora påtryckningar från det svenska folket har vi nu träffat en överenskommelse
om att ta emot fler äldre invandrare, som utgör sig för att vara barn.
 
Överenskommelsen har mottagits med tacksamhet av de båda lärarförbunden, då detta
kommer att medföra en ytterliga höjning av kunskapsutvecklingen.
 
Tyvärr har vi också blivit utskällda av Bert Carlsson, som ringde och var grov i munnen.
Han var förbannad för att han inte visste var han skulle göra av med alla pengarna, nu
när han var tvungen att bygga ytterligare boende för dessa barn.
 
Det viktigaste skälet till denna överenskommelse är att sätta käppar i hjulet för sverige-
demokraterna, och då får inte ens Bert Carlsson lägga hinder i vägen.
 
Att Anders Borg flaggade för höjda skatter har tydligen upprört många. SvD skriver idag
att detta kan vändas mot regeringen, man skriver då:
 
Om skatterna, bland annat i form av det femte jobbavdraget, sänkts så mycket att de nu
måste höjas, så sänkte man kanske för mycket.
 
Precis som om inte vi skulle förstå att vi sänkte för mycket, däremot tycks inte SvD förstå
att vi har valår.
 
Aftonbladet har genom uppgifter från IVO gjort en granskning av äldrevården och har då
funnit vad man beskriver som allvarliga brister.
 
Under 1 år har på olika äldreboenden 10 dött och 31 har blivit allvarligt skadade till följd
av ren vanvård och bristande säkerhet.
 
Vi har gjort vad vi kunnat för att bringa ner dödsfallen och de allvarliga skadorna på vå-
ra äldreboende genom att drastiskt dra ner på antalet plaster på våra äldreboenden.
 
Får vi bara fortsatt förtroende nästa mandatperiod kommer inga dödsfall eller skador
alls att uppstå på några äldreboenden, när vi lagt ner de få som nu återstår.
 
Som kuriosa kan nämnas att IVO och Aftonbladet gör reklam för mitt fina manifest "Det
Sovande Folket" när man beskriver vanvården.
 
Man beskriver då ett fall när ett nattvikaritet ger de äldre extra lugnande medel för att de
ska sova bättre, så att han kan själv kan sova lite bättre.
 
Bättre reklam kan jag inte få för mitt fina manifest, inte heller för kvaliteten i äldrevården.
 
Maud Olofsson ger sig nu på konststycket att skriva en bok om sitt liv, och den får tydli-'
gen namnet "Jag är den jag är".
 
Vi som arbetat med Maud Olofsson vet nog vem hon är, hon var den störste lögnaren vi
hade i regeringen, tänk bara som hon ljög angående NUON affären och SAAB affären
 
Även om jag själv ljuger så att det osar om det när jag besöker KU når jag aldrig upp
till Maud Olofsson.
 
Nu är många rädda att hennes avslöjanden kan bli pinsamma för regeringen, men vi
har inget att oroa oss för.
 
Vi avfärdar hennes uppgifter på samma sätt vi alltid gjort.
 
Hon ljuger ju bara.
 
Vi får nu uppmuntrande rapporter från Schweiz angående vår export av JAS Gripen i
samband med den förestående folkomröstningen.
 
Gripens kvalitet har fått väljarna i Schweitz att beteckna planet som ett IKEA flyg,
något vi känner oss stolta över.
 
Efter att ha spritt IKEA möbler över världen kröns nu framgångarna med att vi sprider
ett IKEA flyg.
 
Planets kvalitet har tydligen tvingar SAAB att gå in och finansiellt stödja JA sidan inför
folkomröstningen. Regeringen är ju inblandad i denna affär och ser positivt på SAAB:s
finansiella stöd.
 
Det är så vi motarbetar korruption i våra exportaffärer.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
            
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0