STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Särskilt ansvar tar jag för att skottlossningarna på våra gator ska hållas på en kon-
stant hög nivå,
 
Och här kan man säga att vi lyckats, bara under det senaste dygnet skottskadades
en man i Malmö och en i Järfälla, den senare svårt skadad i bröstet.
 
Parallellt med denna utveckling ökar antalet anmälda brott, polisen utreder färre
brott, färre brott leder till åtal och färre brottslingar döms.
 
Vi ser detta som bevis för vår framgångsrika brottsbekämpning, när vi tar ansvar
förmedborgarnas trygghet.
 
Igår talade jag om för Aftonbladet att jag har humor.
 
Så här i efterhand har jag kommit fram till att det var det mest humoristiska jag sagt
i hela mitt liv.
 
I går framkom det att vi utsett flyktingsamordnare för att förmå kommuner med god
arbetsmarknad att försämra arbetsmarknaden. Dessa samordnare har direktiv att
få kommunerna motiverade till denna förändring.
 
Lyckas inte samordnarna att fåkommunerna motiverade, kommer Eric Ullenfån, att
sätta in medel som får dem motiverade.
 
Ledande folkpartister går idag ut och kräver att Rumänien ska ta ansvar för de romer,
som tigger i Sverige. För att ingen ska missförstå detta budskap vill jag understryka
att det är Sverige som ska ta ansvar för romer, bosatta utanför EU.
 
Det är så vi ställer grupp mot grupp och odlar "vi och dom" tänkandet.
 
Vi får nu uppgifter om att svenska jihadister utbildas och indoktrineras för terrorverk-
samhet i Sverige, när de återvänder hem.
 
Min god vän Waberi har lugnat mig på den punkten. Upplåter vi bara tillräckligt mån-
ga valbara plaster på moderaternas vallistor inför valet, så kommer han att se till att
jihadisterna håller sig lugna.
 
Mycket handlar nu inför valet om ekonomin och Magdalena beskyller oss för att skuld-
sätta svenskarna före valet. Jag säger här som Anders Borg, har man vår styrka i de
offentliga finanserna, så ska man stötta inhemsk efterfrågan, men bara nära inpå va-
let.
 
Magdalena uttrycker idag också oro för hur de offentliga finanserna utvecklas. Den
oron delar vi inte heller, inför valet.
 
Det blir först efter valet vi kommer att uttrycka denna oro.
 
Tyvärr tycks våra alliansbröder nu sätta sig på tvären, när det gäller Anders Borgs
budskap att vi inte ska sänka mer skatter, inför valet.
 
Kristdemokraternas Anders Sellström säger nu att KD inte ställer upp på Anders Borgs
skattesänkarstopp.
 
Vi har fått KD att ställa upp på allt annat vi sagt att de ska ställa upp på, så vi kommer
säkert att få KD att ställa upp på detta också.
 
Det är så vi utvecklar Alliansens samarbete.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
           
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0