STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgontal till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Särskilt ansvar tar jag för att skatterna ska åka upp och ner.
 
Dagen har börjat bra, vi lyckas hålla både mordfrekvensen och skjutningarna på en
fortsatt hög nivå genom att en man sköts till döds i Östhammar.
 
Det är genom denna utveckling vi säkerställer tryggheten i landet.
 
Däremot hade Alliansen en dyster dag igår, inte ett enda tåg spårade ur. Lyckligsvis
började dagen bättre genom att ett tåg spårade ur mellan Halmstad och Laholm tidigt
i morse.
 
Vi säkerställer dessa urspårningar genom att avsätta så lite underhåll som möjligt. Av
de medel vi låtsas avsätta till underhåll går därför bara 20 % till sådant underhåll som
kan förbättra säkerheten.
 
Resten går till vår vän, generaldirektören Gunnar Malm, och övrig administration.
 
TV samtal med Jonas Sjöstedt igår var intressant på många sätt, det visade att Jonas
avviker från oss andra partiledare på många sätt, förutom att han aldrig suttit vid mak-
ten.
 
Han uppger sig nu ha varit mobbad i unga år, och det tillhör ju vanligheterna att mobb-
ningsoffer senare i livet mobbar andra, så på det viset utgör Jonas inget undantag.
 
Ingen av oss andra partiledare blev mobbad i tidig ålder, vi har valt politiken för att kun-
na ge igen av helt andra skäl.
 
Jonas uppger också att han ofta betraktades som dum för att han hade dyslexi, även
här skiljer han sig från oss övriga partiledare.
 
Vi betraktas som dumma av helt andra skäl.
 
I Agenda igår framstod Magdalena Andersson som mindre vetande, när hon kritiserade
våra skattesänkningar före valet, som medför att vi senare måste höja skatterna, men
först efter valet.
 
Det vet väl alla att man som regering sänker skatten före valet, och sedan efter valet
höjer samma skatt, det är ju en förutsättning för att kunna sitta kvar.
 
Det borde ju även Magdalena Andersson kunna förstå.
 
Den stora händelsen igår var ändå när den där sverigedemokraten Kent Ekeroth släng-
des ut från krogen, då njöt jag i fulla drag. Aldrig har det blivit så tydligt att jag fört in ha-
tet i politiken.
 
Tyvärr uppdagades det att den där Ekeroth inte gjort något fel, utan det var krogen som
gjort sig skyldig till olaga diskriminering.
 
Det spelar ingen roll, sverigedemokrater ska inte få visats på våra krogar, heller, det
'ska jag minsann bli garant för, bara jag får sitta kvar en period till.
 
Nu går den där KG Bergström ut i Expressen och håller på den där Ekeroth, något jag
aldrig kommer att förlåta.
 
Nu kan jag inte ta i KG Bergström med tång heller.
 
Regeringen har nu utsett två flyktingsamordnare, Lars Stjernqwist och Gunnar Hedberg,
som ska tvinga självständiga kommuner att ta emot fler flyktingar. Det gäller i första hand
de kommuner som har en god arbetsmarknad och som tar emot färre flyktingar.
 
Avsikten med detta är i första hand att se till att arbetsmarknaden i dessa kommuner inte
längre är bättre än i andra kommuner, och det är Eric Ullenfån som kommit på denna bril-
janta ide.
 
Det är så vi utvecklar vår arbetsmarknadspolitik.
 
Det har framkommit, tyvärr, att vi moderater uttalat hot mot våra alliansbröder för att de
ska föra den politik vi vill i försvarsfrågan.
 
Det stämmer att vi hotade kristdemokraterna för att de skulle ligga lågt i försvarsfrågan, men
det tycks ju inte längre spela så stor roll.
 
Partiet ska ju ändå ut ur riksdagen.
 
Tyvärr var vi också tvungna att hota folkpartiet för att de ska driva den skolpolitik vi vill i
stället för den politik de själva vill föra.
 
Inte heller detta tycks ha lyckats, så vinner vi valet blir vi moderater tvungna att ta över pos-
ten som utbildningsminister, det ingick ju i vårt hot.
 
Jag får också kritik för att jag åkte till Sälen för att som man uttrycker det, skulle läxa upp
övriga allianspartier i försvarsfrågan.
 
Jag tycker att det är beklagligt att jag måste läxa upp de mindre partierna, det ska inte va-
ra nödvändigt i en moderatledd regering, där vi till slut styr i allt ändå.
 
På tal om Sälen lyckades jag också läxa upp Finlands president, genom att åka hem i för-
tid, så att jag inte kunde deltaga i den gemensamma middagen. Avsikten med detta var
att sätta honom på plats.
 
Norge har jag ju redan satt så mycket på plats, så att de avbrutit allt försvarssamarbete.
 
Det är så jag utvecklar det Nordiska försvarssamarbetet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet, än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
            
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0