STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Särskilt ansvar tar jag för att hatet ska sprida sig i samhället.
 
Expressen skriver idag att Jimmie Åkesson inte är nöjd, och det är lätt att förstå,
men desto nöjdare har jag anledning att känna mig.
 
Att Kent Ekeroth slängdes ut från krogen känns som ljuv musik i mina öron, här har
jag efter 7 år vid makten lyckats föra in hatet i politiken , och nu har jag också lyc-
kats föra in hatet i krogvärlden.
 
Finns det något jag hatar så är det sverigedemokrater.
 
Tyvärr var krogen tvungen att ta till svepskäl för att slänga ut Ekeroth, och ännu trå-
kigare var att Ekeroth lyckades spela in att krogen använde sig av svepskäl.
 
Får vi bara förtroende ytterligare en mandatperiod ska vi säkerställa att det inte be-
hövs några svepskäl för att slänga ut folk som har fel åsikter.
 
Jag säger återigen, det är så vi bygger sammanhållning i landet och utvecklar demo-
kratin.
 
Vi nås nu av uppmuntrande uppgifter att det finns hela 177 000 svenska pass i drift,
de flesta i händerna på människosmugglare. Bara under förra året lyckades vi se till
att 60 000 pass kom i händerna på dessa researrangörer.
 
Vi har länge kunnat slå oss för bröstet genom att vara det land i hela världen som
lyckas få flest pass på drift.
 
Med denna utveckling kommer vi att kunna öka den illegala invandringen långt mer
än vi vågat hoppas på, vill det sig väl kanske till och med centerpartiet blir nöjda, ä-
ven om vägen till 30 000 000 nyanlända kan tyckas lång.
 
Vi nås nu också av uppgifter att allt fler ungdomar sparar mindre till sina pensioner.
Får vi bara fler pass på drift, bör detta minskade sparande kunna uppvägas av att
allt fler analfabeter kommer och förbättrar våra pensionsförmåner.
 
Gudrun Schyman tycks vara på ordentligt skämthumör, och räknar med att Femi-
nistiskt Initiativ till hösten kommer in i riksdagen. Hon pekar på att partiet bara ef-
ter den uppmärksammade TV serien fått hela 500 nya medlemmar, alla lika rub-
bade som tidigare medlemmar.
 
Illvilliga rykten hävdar att hon tittat lite för djupt i flaskan igen, när hon tror att par-
tiet ska komma in i riksdagen.
 
Expressen skriver idag att Centerpartiets miljöpolitik inte är trovärdig, och beteck-
nar partiet som alliansens fikonlöv.
 
Här får man nog ge Expressen rätt, det var inte länge sedan vår lilla dagisfröken
hävdade  att centerpartiet skulle bli det största och statsbärande partiet.
 
Den som fikar efter mycket, mister ofta hela stycket.
 
Kvällsposten försöker sig också på att vara lustig idag, och kritiserar min försvars-
politik. Från tidningen menar man då att man kanske inte vinner några val på att
driva försvarspolitik, men man kan förlora val på att driva försvarspolitik.
'
Här är ju tidningen helt fel ute, alla vet jag att jag lagt ner försvaret och då kan man
ju inte driva en felaktig försvarspolitik.
 
Forskare pekar nu på att ett införande av sextimmarsdag med full lön kan medföra
vinster för både anställda och företag.  Forskningsresultaten verkar övertygande,
hade det inte varit så att vänsterpartiet stått bakom detta krav, hade vi säkert ta-
git oss an denna reform.
 
Men så långt vänsterut kan vi ju inte gå, inte just nu i alla fall.
 
SvD skriver idag också om hur god kunskapsutveckling man kan nå i skolan om
man prioriterar ordning och reda i skolan.
 
Det SvD glömmer i detta sammanhang är att den goda ordningen och redan inte kan
kombineras med den stora valfrihetens evangelium.
 
Skulle man kräva ordning och reda i skolan skulle åtgärder tvingas fram som med-
förde att många elever tvingades till ett annat beteende.
 
Och då skulle de ju välja en annan skola, med mindre ordning och reda, och så kan
vi ju inte ha det, det förstår ju alla.
 
Skolornas varumärken måste få komma före ordning och reda, och även före en
bättre kunskapsutveckling, det förstår ju alla.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge    
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0