STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge   
 
Särskilt ansvar tar jag för att det ska fuskas i våra valnomineringar.
 
Gårdagen präglades i allt väsentligt av partiledardebatten, och jag tycker jag gjorde
väl ifrån mig. Särskilt nöjd blev jag når jag tvålade till den där Mikael Damberg, och
hatet fullkomligt lyste då  om mig.
 
Det är när jag för in hatet i politiken jag som mest kommer till min rätt.
 
Ändå får jag kritik från retorikexperter för att jag satt och tuggade på nötter när andra
talade.
 
En påse nötter är en gång för alla en påse nötter, som jag brukar säga.
 
I går fattade Förvaltningsrätten ett beslut i vargfrågan, som kan få drastiska följder.
Detta har Lena Ek skött riktigt illa. Att vi gått emot EU rovdjursregeler i denna fråga
är ju helt kopplat till att vi vill värva röster bland skjutglada jägare för att hålla cen-
terpartiet flytande över 4 %.
 
Det är så vi tar ansvar för utrotningshotade djur.
 
Vår valnomineringar i Stockholm tycks nu återigen vara riggade och föremål för fusk.
Detta är någon vi måste vänja oss vid, när vi tar in ansvarsfulla kandidater som Edip
Noyan.
 
Vi måste ändå se till helheten, vad är lite valfusk mot att behöva ta time out efter
att ha varit inblandad i mordutredningar.
 
Genom att ta in kandidater som Edit Noyan säkerställer vi att det förekommer fusk
i våra nomineringar.
 
Sedan gnälls det över att MUF medlemmar ringt runt till andra och sagt till dem hur
de ska rösta. Detta är väl inget att gnälla över, det hör till MUF traditioner, där intri-
ger och fusk hör till rutinerna sedan min tid i MUF.
 
Man försöker väl bara leva upp till hur jag intrigerade och manövrerade ut den där
Ulf Kristersson.
 
Jag är också övertygad om att man försöker leva upp till mitt utmanövrerande av
den där Carl Bildt, hade inte detta skett kanske han fortfarande varit partiledare.
 
Det är genom att tysta kritiker och manövrera ut andra jag utövar mitt ledarskap.
 
Talesmannen för Örebromoskeen informerade oss ju härom dagen att Sharon Ariel
gjorde blodpudding av blod från palestinska barn, och går nu orättvist under beteck-
ningen "blodpuddingsmannen"
 
Nerikes Allehanda har nu fräckheten att påstå att detta skulle vara antesemitism och
kräver att blodpuddingsmannen ska lämna sin post.
 
Waberi blev alldeles vansinnig när han fick höra att man hade synpunkter på att "blod-
puddingsmannen" var grovt antesemitisk. Han krävde rasande av vi omedelbart skul-
le stoppa alla media, som försökte upprätthålla någon form av anständighet i landet.
 
Han hotade också med att inte en enda antisemitit skulle rösta på oss moderater, om
vi inte gick honom till mötes.
 
Det fördjupade försvarssamarbetet med Norge tycks fördjupas alltmer. Först fördju-
pades det med att Norge avbröt allt samarbete angående artilleripjäser, sedan för-
djupades det alltmer när man avbröt samarbetet med tunga fordon.
 
Då ville jag fördjupa samarbetet genom att hota Norge med represallier, och det har
nu burit frukt.
 
Norge fördjupar nu samarbetet till fulländning, och tar hem alla sina samarbetsoffi-
cerare, de har stationerade i Sverige.
 
Det är så jag tar ansvar för det Nordiska Försvarssamarbetet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
          
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0