DEN LÖGNAKTIGE KOMMUNIKATIONSSTRATEGEN

För alla bakom ljuset
 
Den moderata kommunikationsstrategin tycks ganska så enkel och följer ett bestämt
mönster.
 
LJUG OM ALLT SOM GÅR ATT LJUGA OM OCH FÖR ALLA BAKOM LJUSET.
'
För att kunna upprättahålla denna kommunikationsstrategi anställde man kommu-
ikationsstrategen Per Nilsson, om vilken det ryktas att han inte kan säga ett sant
ord.
 
Rekryteringen tycks ha lyckats över förväntan.
 
KOMMUNIKATIONSSTRATEGEN PER NILSSON TYCKS INTE KUNNA SÄGA
ETT SANT ORD.
 
Det blev i dag känt att Per Nilsson ljuger om det mesta. Bakgrunden är att han
via en bostadsrätt disponerar en lägenhet, vilken han har valt att hyra ut.
 
Eftersom bostadsrättsföreningen inte tillåter att han hyr ut lägenheten, har han
utannonserat lägenhet på en sajt i USA med förhoppning, att det hela skulle
passera.
 
När det ändå blir känt att  har Per Nilsson  hyrt ut lägenheten, de som bott i lä-
genheten betalt och tackat för den fina bosstaden är det  enligt kommunikations-
strategen Per Nilsson bara synvillor, de finns inte.
 
Alla mail, som bekräftar att synvillorna finns är också synvillor, de finns inte, och
skulle de finnas, säger mailen något annat än mailen säger.
 
SÄGER KOMMUNIKATIONSSTRATEGEN FÖR MODERATERNA PER NIL-
SSON.
 
Men det är inte bara annonssajten och mailen, som är synvillor, även bostads-
rättsföreningen är en synvilla.
 
När bostadsföreningen hävdar att man aldrig skulle ha tillåtet uthyrnin-
gen, och att man inte känt till att den förekommit, uppger kommunikations-
strategen att även detta är en synvilla.
 
LÄGENHETEN HAR INTE HYRTS UT, OCH SKULLE DEN HA HYRTS UT HAR
BOSTADSFÖRENINGEN KÄNT TILL DET MAN INTE KÄNT TILL OCH GOD-
KÄNT DET MAN INTE GODKÄNT.
 
Allt är bara synvillor, och är det inte synvillor, så ska alla föras bakom ljuset.
 
Kommunikationsstrategen Per Nilsson tycks nöjd med att ha fört även
Skatteverket bakom ljuset, inte ska en kommunikationsstrateg hos mode-
raterna skatta för denna typ av inkomster som alla andra.
 
HÄR HAR HAN JU DELVIS RÄTT, MÅNGA LEDANDE MODERATER HAR
JU TIDIGARE VISAT ATT DE INTE SKA SKATTA SOM ALLA ANDRA, SÅ
'VARFÖR SKA INTE PARTIETS KOMMUNIKATIONSSTRATEG ÅTNJUTA
DENNA GRÄDDFIL OCKSÅ.
 
Lätt att förstå.
 
Mindre lätt att förstå att moderaterna rekryterar en kommunikationsstra-
tag med dessa talanger inför valet.
 
Det verkar nästan som om man VILL föra väljarna bakom ljuset, det ver-
kar nästan som om man VILL ljuga om sin politik.
 
FÖR ANNARS HADE MAN VÄL HÅLLT SIG MED EN KOMMUNIKATIONS-
STRATEG, SOM INTE KAN SÄGA ETT SANT ORD.
 
Och skulle man rekryterat något man inte borde ha rekryterat då skulle man väl
förhållit sig till detta på ett korrekt sätt.
 
ELLER`?
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0