STATSMINISTERNS MORGONSHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulleoch mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
I dag vaknade vi upp till ännu en väljarbarometer, denna gång var det Marknadsinsikts
väljarbarometer, och den visar ingen större förändring i väljarsympatierna.
 
Centerpartiet och kristdemokraterna under 4 %, folkpartiet också på väg att trilla ur riks-
dagen, det är då tur att vi kan luta oss tillbaka och se hur det gick år 2010.
 
Sverigedemokraterna toppar tyvärr med sina 15 %, men detta inger ingen större oro.
 
Vi räknar kallt med att många av dessa sympatisörer inte kommer att kunna rösta, bara
vi undanhåller och gömmer deras valsedlar på samma sätt vi gjort tidigare.
 
Det visar sig nu att vår ansvarsfulla sjukvårdspolitik medfört att Stockholm har lägst sjuk-
sköterskor i hela landet räknat per 100 000 invånare. För att detta fåtal inte ska behöva
kosta mindre än om vi hade fler sköterskor, har vi säkerställt kostnadsnivån genom att
säkerställa att så många som möjligt, på vissa avdelningar alla, är bemanningspersonal.
 
Nu tycks oppositionen gå till val på att man ska öka antalet vårdplatser. Det är denna po-
litik vi angrep igår när vi informerade om att en rödgrön seger i valet skulle medföra att
många inom vården skulle avskedas.
 
Mycket av kritiken mot äldrevården tycks bero på att vi blivit alltför gnälliga.
 
I Ystad bor Gulli Persson, bara 86 år gammal, och hon gör inget annat än gnäller på
äldevården.  Hon har fått ett antal strokes, vilket medfört att hon ramlat och fått skador,
med den följden att hon fick amputera båda benen.
 
Hon sitter nu i rullstol och kan inte gå på toiletten.
 
Nu sitter hon ensam hemma i lägenheten, i rullstonen,och gnäller för att hon inte får
plats på äldreboende. Som tur är har också Förvaltningsrätten sagt att hon gnäller
för mycket.
 
Vi fick igår höra att Sverige är mer korrupt än genomsnittet i EU, detta är ingen nyhet,
vi har vetat detta länge. Samtidigt har vi försökt att få det att framstå som att vi är bäst
i världen, även här.
 
Nu kan vi dock peka på att utvecklingen går åt rätt håll, under de närmaste åren kommer
det att byggas färre arenor, och allt färre moderater kommer då att falla för frestelsen
att åka till Båstad och andra orter och festa.
 
 
Den där Stefan Löfven tycks inte ha koll på mycket ,men i ett avseende är vi överens. Han
menar nu att det inte är ödet som ska styra landet.
 
Här är vi som sagt helt överens, det är vinnarskallar som jag som ska styra landet.
 
Aftonbladet har ofta svårt för att hitta rätt, och nu hamnat man också helt fel när man sä-
ger sig ha läst Maud Olofssons bok "jag är den jag är".
 
Aftonbladet hänvisar då till Maud Olofssons hat till sossepartiet, och detta grundar sig på
att Göran Persson petade på henne och sa att hon var fet.
 
Aftonbladet menar då att utan detta sossehat stannar Alliansen. På den punkten kan vi
lugna Aftonbladet.
 
Vårt hat, eller rättare sagt mitt privata hat, till sverigedemokraterna är så stort, att vi inte
behöver stanna på länge,
 
Uppgifter gör nu gällande att Jan Björklund är mer svajig än vi kunde ana. I tidig ålder
uppges nu att han ville avskaffa både skolbetyg och värnplikt, och det ska komma från
en före detta major som sedan blev utbildningsminister.
 
Jan Björklund ursäktar nu detta med att man har väl rätt att vara velig och ändra sig.
 
På den punkten får jag ge Jan rätt, ska vi kunna vinna valet får vi se till att vara ännu
mer veliga och ändra oss i ännu fler viktiga frågor.
 
Dagen har tyvärr också innehållit dystra nyheter. För bara några dagar sedan gottade
jag mig åt att sverigedemokraterna hängdes ut i media, för att man begärt bidrag till
sitt kvinnoförbund, på samma sätt som alla andra gjort.
 
Nu säger åklagaren att inget fel begåtts, och man kan ju bli förbannad för mindre.
 
Om jag underblåser hat mot dessa, jag vet inte vad jag ska kalla dem, så är det me-
ningen att det ska färga av sig på åklagarens agerande.
 
Det kan aldrig vara meningen att sverigedemókrater ska kunna omfattas av  rätts-
systemet under Allinsens styre.
 
Med sådan värderingar ska man både misshandlas och dömas ohörd.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet,än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lag dag.
 
          
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0