STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
United Minds väljarundersökning i dag visar återigen på vårt trovärdiga regeringsalter-
nativ, nu är det bara centerpartiet som ligger under 4 %. Genom att vi själva ligger på
den lägsta nivån sedan United började mäta 2009, så har vi en större potentital än nå-
gonsin att erövra nya röster.
 
Kent Persson ser redan segern som given när ha lanserar vår nya strageti.
 
Nu gäller det att satsa på de osäkra väljarna, de som inte vet vad de vill.
 
Media har tyvärr en benägenhet att överdramatisera dessa mätningar, och Lena Mellin
går nu så långt att hon kräver att jag ska skärpa mig. Jag kan då meddela Lena Mellin
att jag redan har skärpt mig.
 
Sedan en vecka tillbaka ställer jag kravet på mig att jag ska säga ansvar minst 10 gån-
ger per dag.
 
Eric Ullenfån väckte stor beundran landet runt när han beställde en tillrättalagd rapport
från den grovt kriminelle Tobias Hubinette angående "Afrofobi". Avsikten var att få en
rapport som överensstämde med Eric Ullenfåns egen uppfattning och han och Tobias
Hubinette är av samma skrot och korn i denna fråga,
 
Nu finns det kritiker, som tycker att man inte ska beställa tillrättalagda rapporter och Eric
Ullenfån har fått kritik från många håll, självklart ogrundad sådan.
 
Bland annat ställer Alexander Bard frågan om Eric Ullenfån har blivit sinnessjuk.
 
Blivit och blivit, vi som känner Eric Ullenfån tycker nog att frågan är fel ställd.
 
Dessutom kommenterar vi aldrig enskilda fall, när del gäller vilka som är sinnessjuka
inom regeringen.
 
Som ägare till Vattenfall får vi nu kritik för att Vattenfall gör affärer med det ryska skan-
dalbolaget Rosatom.
 
Som ägare till Vattenfall har vi ju följt bolaget på nära håll under många år, och vi har svårt
att se att några andra bolag än skandalbolag vill göra affärer med vattenfall.
 
Sådan herre, sådan hund, höll jag på att säga, men det ska man nog hålla tyst om.
 
Utfallet i Schweitz rörande ja eller nej till minskad invandring blev överraskande. Nu väl-
jer landet att minska invandringen och många undrar hur det påverkar andra länder och
om vi ska följa efter.
 
På den punkten kan jag lugna alla oroliga, Sverige kommer inte att följa efter Schweitz
beroende på att vi valt att inrikta invandringen på helt andra grupper.
 
Medan Schweitz nu väljer att säga nej till att ta emot så många invandrare från EU,
många gånger välutbildade, säger vi ja till att ta emot ännu fler utomeuropeiska in-
vandrare, ofta lågutbildade och analfabeter.
 
Bland annat PISA undersökningen visar då att det val vi gjort framstår som det enda
rätta.
 
Vi får nu rapporter, som visar att Försvaret lyckas behålla så många som 3 av 10,
som väljer att pröva en anställning inom försvaret. När vi stöpte om försvaret till
en yrkesarme hade vi hoppats att färre skulle stanna kvar  i försvaret, så att det så
småningom självdog.
 
Vi får nu ser över rekryteringen till Försvaret, och visar det sig att man inte klarar av
att självdö på egen hand, får vi se till att försvarsutredningen en gång för alla tar död
på resterna av försvaret.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
          
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0