STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Särskilt ansvar tar jag för att bemöta rasismen, och denna kamp får ett stort utrym-
me i mitt tal i dag.
 
Men först till mitt bejublade tal på våra Kick Off dagar, där jag blev föremål för fol-
kets jubel, när jag hävdade att vi skulle ta tillbaks jobben, inför valet.
 
Det har varit en tung tid för oss, sedan vi lämnade ifrån oss jobben, så jag kände
att jag var tvungen att skapa lite kämpaglöd.
 
Jag hade inte hjärta att tala omför åhörarna att vi sedan en gång till kommer att läm-
na ifrån oss jobben, efter valet.
 
Inför mötet hade jag klätt mig vackert, min skräddarsydda kostym satt perfekt, pre-
cis som på ett amerikanskt presidentsvalmöte.
 
Ändå fick jag kritik av många, då jag fick höra att den var vackrare än mina tankar.
Den kritiken satt tänkte jag stilla för mig själv, det är tur att de inte vet vad jag tän-
ker.
 
Och så till detta med rasismen, nu kommer den från de mest oväntade håll.
 
Media sprider nu uppgifter om att Toms Bodström är rasist, och återger ett uttalande,
där han hävdar att "invandrarna tveklöst begår mest brott".
 
Det vet vi väl alla, men att gå omkring och sprida rasistiska uttalanden är en helt an-
nan sak.
 
Men Tomas Bodström nöjer sig inte med detta utan ställer den provokativa frågan:
"Varför vågar vi inte prata om detta ?"
 
Med den typen av dumskallar som frontfigurer är det lätt att förstå att socialdemokra-
terna kommer till korta, det vet väl alla varför vi inte vågar tala om detta.
 
Det är ju jag själv som sagt att vi inte får tala om detta.
 
Som om inte detta skulle räcka drabbas vi av grov rasism inom våra egna led, och
man kan ju bli förbannad för mindre.
 
Moderaten Mats Johan Andner i Sundsvall varnar nu för att tryggheten på våra gator
och torg blir mindre och förklarar detta med att:
 
" Gäng med mörka killar skapar otrygghet på våra gator och torg".
 
Herregud, det vet väl alla att det är gäng med mörka killar, som sprider otrygghet på vå-
ra gator och torg, men det innebär ju inte att man ska tala om det.
 
Möjligen kan man sträcka sig så långt, att man säger att det är svenskar, som sprider
otrygghet på våra gator och torg.
 
Men Mats Johan tycks tro att han är ute i vällovliga syften, där han vill skydda befolk-
ningen. Då kan jag tala om för honom, att det enda vällovliga syftet är att utsätta med-
borgarna för otrygghet på våra gator och torg.
 
Men den där Mats Johan tycks vara en enveten moderat och menar att denna öppen-
het är motiverad, i sin enfald säger han då:
 
"Ju mer man förstår, desto öppnare blir man och desto mer nyanserad blir man".
 
Att Mats Johan inte kan stå kvar som förtroendevald moderat är ju helt klart, inom mo-
deraterna ska vi vare sig förstå något, vara öppna eller flexibla.
 
Det enda vi ska inrikta oss på är att inte tala om varför otryggheten på våra gator och
torg blivit större sedan 2006.
 
Som om detta inte räckte larmar nu Norge för att kriminella gäng från Stockholm och
Göteborg invaderar landet på stöldturneer, och man går så långt som att beskriva des-
sa gäng som ungdomar med invandrarbakgrund.
 
Om det ska finnas några som helst förutsättningar för ett fortsatt nordiskt samarbete
får Norge faktiskt lära sig att det heter svenskar , om man ska beskriva kriminella gäng,
som invaderar Norge.
 
Centerpartisterna med Annie Lööf var för lustiga på sina kommundagar, då de menade
att de skulle återerövra sina gräsrötter.
 
Vilka gräsrötter tänkte vi då, skulle ogräset på Stureplan vara något att bygga på. För
de kan väl inte ha tänkt på gräset, det går ju upp i rök.
 
Media och Novus hävdar nu att gapet mellan blocken uppgår till 16 % och aldrig har
varit större. Återigen säger jag, detta är  inget som oroar oss, vi känner oss trygga med
hur det gick inför valet 2010.
 
Och dessutom vet vi ju att den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket, och in-
te kan man beskylla centerpartiet och kristdemokraterna för att gapa efter mycket, de
är ju glada om de får lite stödröster.
 
Många är nu oroade över att Carl Bildt den Store med sin resa till Iran ska legalisera re-
gimen.
 
På den punkten kan jag lugna alla.
 
Carls alla resor har bara ett enda och överordnat syfte, det är att legalisera honom själv.
 
Vi får ni i Mauds bok "jag är den jag är" läsa att hennes man gav henne stort stöd, så att
hon kunde förbereda sina lögner i lugn och ro. Hennes man fixade då kaffe, strök och
packade åt henne.
 
Det är inte utan att jag avundas Maud, jag får ta allt stryk själv och packad får jag också
se till att bli i min enskildhet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
            
 
AE
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0