STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Många tycks ha blivit förvånade när Anders Borg och framträdde och informerade om
att skatterna inte skulle sänkas mer, utan i stället höjas.
 
Vi har bland annat blivit påminda om att vår partistämma under hösten fattade beslut
om stora skattesänkningar under nästa mandatperiod. Både Anders Borg och jag har
en så stark ställning i partiet och vi inte tycker vi ska bry oss om sådana futiliteter, och
vi har också stor vana vid att få tyst på oliktänkande.
 
Det är så vi tar ansvar för att den interna demokratin utvecklas.
 
Inför valet reser jag ju runt i landet och lyssnar in vad folk tycker, härom dagen var jag
i Jokmock  och lyssnade in vad folk tycker. Tyvärr får jag ofta då höra mycket gnäll,
här fick jag höra mycket gnäll från en 98 årig dam, som ville ha tillgång till äldreboen-
de. Hon påstod att hon kände sig otrygg och att hon ofta ramlade sig och då skadade
sig svårt.
 
Efter att ha lyssnat in detta gnäll försäkte jag förklara för den 98 åriga damen, som of-
ta ramlade omkull och slog sig, att i Alliansens Sverige sågs äldreboenden som en om-
lastningsstation till bårhuset, och hon var ju fortfarande vid så god vigör att hon kunde
ramla omkull.
 
Alexander Bard lämnar nu centerpartiet och motiverar detta med att Annie Lööf och öv-
riga centerkvinnor är "miffon" och "missfostershjärnor".
 
Detta kände vi inte till, hade vi vetat detta hade troligen allianssamarbetet fått en an-
nan utformning. Men visst har vi haft våra aningar.
 
Vi går nu till val på att positionera socialdemokraterna som ett bidragsparti. För att
inte detta ska slå tillbaka på oss själva, kommer vi inom kort att lägga ett förslag om
att alla barnbidrag ska avskaffas, för dessa är ju också bidrag.
 
Om väljarna ställer sig negativa till att barnbidragen avskaffats, kommer vi omgående
att göra tvärtom och återinföra barnbidragen, vi kommer då att kalla detta ett nytt om-
slag.
 
Ekobrottsmyndighetens chef Maria Lönegård har under flera år gjort sig skyldig till om-
fattande skattebrott. För att hon ska kunna stanna kvar på sin post har vi ett flertal gån-
ger försökt dölja detta och få tyst på all kritik.
 
Nu tycks detta ändå komma fram, och vi får nu se över rutiner på Ekobrottsmyndighe-
ten så att den här typen av uppgifter inte läcker ut.
 
Det är så här vi ansvarsfullt tillsätter och stöttar polischefer, som är kriminella.
 
Riksrevisionen kommer nu att granska UD hantering av bistånd, då man funnit indi-
kationer på att något är fel.
 
Jag höll på att sätta i halsen av skratt, när jag hörde om detta, indikationer på att något
är fel.
 
Vi som har haft att göra med Carl Bildt i denna fråga vet ju all allt inom UD är fel när
det gäller hur man hanterar bistånd.
 
Redan 2010 visade en förstudie att all hantering var fel, och från UD hävdade man då
att man hade rätt att göra fel. Carl menade då att budgetlag och förvaltningslag inte var
tillämpliga på honom, och skulle han tvingas följa lagen, så skulle han lämna den ank-
damm, som är för liten för honom.
 
För att kunna behålla Carl Bildt den Store, som är för stor för Sverige enligt vad han
själv uppger, lyckades vi då tysta all kritik.
 
Vi ska nog lyckas få tyst på Riksrevisionen denna gången också.
 
Inte minns jag Filippa som någon med humor, men tänk så fel det kan visa sig att
man kan ha. Nu har hon snart avskaffat alla vårdplatser inom Stockholmsområdet,
och så beskyller hon den där Stefan Löfven för att sätta ideologin före kortare vård-
köer.
 
Vinner man val på att göra självmål, tycks vi kunna gå mot en promenadseger.
 
Dessutom kräver Filippa att den där Stefan Löfven ska bekänna färg. Vi får tacka
högre makter för att hon inte begär att moderaterna ska bekänna färg. Innan valet
är över har vi säkert gått igenom alla färger som finns, jag minns knappt hur blått
såg ut.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
          
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0