STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Moderaternas sverigedagar avslutades med ett trevlig inslag på en förskola i Göteborg.
Genom att utge mig för att vara en stridshingst fick jag alla de små barnen att på komman-
do hoppa högt av glädje, när jag själv tog ett språng.
 
Det är så vi skapar kraft i vår arbetslinje.
 
Expressen skriver idag att vi  för en strutspolitik, och inte vågar ta upp aktuella problem till
debatt av rädsla för att skrämma väljare.
 
Den som följt våra sverigedagar vet att vi inte är några strutsar, själv är jag en stridshingst och
övriga är hoppande kängurur. Det barn de bär vid sin barm är våra kompisar i vårt moderata
kompisnätverk, som sitter i ledningarna för våra välfärdsbolag.
 
Apropå korruption nämnde jag härom dagen att jag lyckats få in min son Gustav, 21 år, på
konsultfirman Prime. Jag slog mig då på bröstet för att det var min ställning, som gav honom
detta jobb i hård konkurrens med andra.
 
Det visar sig nu att detta inte är hela bilden, en starkt bidragande orsak till att Gustav anställs
som konsult är ett stort och varmt tack för de stora konsultuppdrag Prime fått från Försäkrings-
kassan.
 
Prime har utan att lägga ner något arbete att tala om fått  ungefär 40 miljoner i arvoden, något
man nu tackar för, samtidigt som man hoppas att Gustav ska öppna upp portarna till ytterligare
stora arvoden, utan att man behöver lägga ner något arbete att tala om.
 
Primes viktigaste uppgift har varit att uppdatera Försäkringskassans Facebook, så att general-
direktören ges bättre möjligheter att kräkas på de han inte tycker om.
 
På våra sverigedagar, och även tidigare, har vi ju fört fram hur vi genom vår ansvarsfulla och
kraftfulla allianspolitik lyckas få ner det vi kallar för utanförskap.
 
SCB bekräftar nu denna utveckling och deras senare rapport visar att den kraftfulla och ansvars-
fulla alliansregeringen från 2011 fått ner utanförskapet från 14,4 % till 14;6 %.
 
Fackförbundet Vision gör nu som Vårdförbundet och följer mitt råd att inte ta i sverigedemokra-
terna med tång.
 
Ansvarsfullt kommer man nu följa mina intentioner och utesluta sverigedemokraterna ifrån alla
debatter och aktiviter när riksdagspartierna bjuds in.
 
Det är så vi gemensamt utvecklar demokratin i landet.
 
Aftonbladet skriver idag kritiskt om att Sverige har det mest extrema liberala skolsystemet i
världen. Många forskare tycks undra hur det kunde gå så långt.
 
Där blir jag inte svaret skyldig, med en kraftfull och ansvarsfull alliansregering kan det gå så
långt.
 
Forskarna ställer sig också kritiska till att världens mest extrema och liberala skolsystem ge-
nomfördes så snabbt, och utan att några som helst utvärderingar skedde.
 
Inte heller där är jag svaret skyldig, ju mindre utvärderingar man gör, desto snabbare går
det.
 
I samband med detta framför statsvetaren och professorn Marie Demker att det är ett demo-
kratiskt problem att alliansens toppar samarbetar med välfärdsbolagen för att dessa ska un-
derlättas att maximera sina vinster, helst med så mycket skatteplanering som möjligt.
 
Vi ser inte detta som ett demokratiskt problem, vi känner inte till något exempel, där våra
moderata toppar inte fått ta del av de vinster välfärdsbolagen gör genom att inte återföra
sina vinster till verksamheten.
 
Andra skulle se detta som korruption, men vi har varit så förutseende att vi utformat vår
mutlagstiftning, så att våra moderata toppar kan hålla på med detta.
 
Aftonbladet tycks vara riktigt på hugget idag och ställer frågan varifrån pengarna ska kom-
ma när vi fortsätter att sänka skatterna, när valet väl är över.
 
Man kan ju undra var Aftonbladet varit de senaste 7 åren, pengarna kommer naturligstvis att
fortsätta att komma ifrån de äldre, barnen i förskolorna, de sjuka, de arbetslösa och alla'
andra bidragstagare, intill dess att de svälter ihjäl.
 
Jag rekommenderar Aftonbladet att läsa mitt fina manifest "Det Sovande Folket", där talar
jag om varifrån pengarna ska komma.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
            
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0