STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till den ny dag.'
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Novus senaste väljarbarometer kom ju igår och det mesta tyder nu på att jag inte får räkna
krona på krona längre, utan att jag ansvarsfullt får dra mig tillbaka och ta ansvar för Täby.
 
Jag räknar med att Täbyborna ska välkomna mig då jag lovat att bygga skyddsvallar åt
dem.
 
Då glappet mellan blocket ökat, känns det hela orättvist, och man tänker då på det gamla
ordspråket.
 
Otack är världens lön.
 
Jag kom starkt att tänka på detta i morse när en lägenhet i Solberga besköts med 10 talet
skott. Här har jag ambitiöst under 7 år arbetat för att det ska skjutas så mycket som möj-
ligt på våra gator, och så får jag inte räkna krona för krona längre.
 
Själv tycker jag att skottlossningen i Solberga är den slutliga bekräftelsen på att jag tagit an-
svar för att skottlossningar ska bli så många och omfattande som möjligt.
 
Även Beatrice Ask känner nu sig nere och ser otack som världens lön. Här har hon år efter
år försökt att underlätta för människosmugglare, så att de kan smuggla in så många som
möjligt till Sverige, så lätt som möjligt och så lönsamt som möjligt.
 
Henne mest effektiva verktyg har då varit att se till att våra pass blir så lättåtkomliga som möj-
ligt och kan användas för denna affärsverksamhet.
 
Och så dyker det nu upp personer, som vill ställa henne till ansvar för detta, det är minsann in-
te lätt att vara ansvarsfull moderatpolitiker.
 
Som om inte denna otack räckte visar nu SOM Institutets undersökning att 7 av 10 svenskar
motsätter sig vinstutdelning i privata välfärds- och skolbolag. Detta bekräftar det jag skrev om
mina undersåtar i mitt fina manifest "Det Sovande Folket".
 
Huvuddelen av väljarna är mentalt handikappade, SOM:s undersökning visar nu att jag hade
mer än rätt.
 
Dessutom visar SOM att en absolut majoritet av väljarna inte vill ha sänkta skatter.
 
Det var då i grevens tid vi gjorde ett omslag och tog över oppositionens skattepolitik.
 
Men trots all otack finns det ändå glädjeämnen, och vårt grannland Norge står nu för ett så-
dant glädjeämne.
 
I Norge har man nu bestämt att man direkt ska utvisa asylsökande, som visar sig vara kri-
minella.
 
Förutom att detta är rent rasistiskt spelar det oss rakt i händerna. Vi räknar nu med att ännu
fler kriminella asylsökande ska lockas att komma till Sverige efter att ha blivit avvisade från
Norge.
 
De senaste dagarna har det väckt en viss uppståndelse att busstrafiken till Gottsunda, utan-
för Upsala, stängts av. Upprinnelsen var att ett antal bussar blivit utsatta för omfattande sten-
kastning med stor risk för personskador.
 
Vi har nu fått förklarat att det hela berodde på ett missförstånd, och att trafiken snart kan kom-
ma igång igen.
 
Stenkastarna trodde att bussen var full av sverigedemokrater, och ville försöka vara mig till
lags genom att stena ihjäl dem, då de så väl visste att jag hatade allt vad sverigedemokrater
heter och inte vill ta i dem med tång.
 
Ska man underblåsa våld mot oliktänkande är det bäst att ta i riktigt ordentligt, det har jag
lärt mig från Adolf, han ville inte heller ta i vissa med tång.
 
Socialdemokraterna följer nu i våra spår och gör sig av med nästan alla äldre. Man rensar
bort så gott som alla över 65 % från sina vallistor och har nu bara 4 % över 65 år som kandi-
dater inför valet, lägst av alla partier.
 
Vi delar uppfattningen att alla äldre ska rensas bort, då de inte kan komma att ingå i arbets-
linjen, men så långt har inte ens moderaterna vågat gå.
 
Hoppas nu bara att inte en massa äldre får för sig att rösta på Alliansen, vi vill inte bygga en
framgång på att en massa bidragstagare röstar på oss, för oss gäller jobblinjen.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
        
 
AE
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0