STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Den fria rörligheten blir nu allt rörligare, och rör sig ofta på moped, något vi fick njuta av
i Biskopsgården under helgen.
 
En man under promenad med sin hund rörde sig fritt och blev skjuten av mopedåkare, som
också rörde sig fritt.
 
Polisen misstänker inget brott, utan tror att det rör sig om ett misstag.
 
Man tror att avsikten var att i stället skjuta hunden, då hundar, både trogna och otrogna sådana,
ofta utgör en plåga för den fria rörligheten.
 
Det är tungt att regera, men det har ändå sina glädjeämnen. Ett sådant ser vi idag, när SIFO
presenterar sin april undersökning.
 
Nu pekat det mesta på att jag inte så mycket längre behöver känna denna tyngd.  Samtidigt
är det förvånande att vårt valarbete inte slagit igenom mera.
 
När vi på barnkalaset hoppade kråka trodde jag att alla skulle komma att rösta på moderater-
na, men det kommer, det kommer.
 
Man får både hoppa och hoppas.
 
Att jag tänkt till och tänkt om har inte heller gett utslag i undersökningen, något vi kanske ska
vara tacksamma för.
 
Skulle jag ändå fortsättas av att tyngas av allt regerande, så kommer jag i alla fall att slippa han-
tera centerpartiet och kristdemokraterna. Regerandet blir ännu tyngre av att man ständigt ska
behöva slänga ut lite småsmulor. för att de ska kunna hamna över 4 %.
 
Krisen i Ukraina tycks gå in i ett nytt skede, det visar återigen att jag inte tänkt, tur att jag nu
tänkt till och tänkt om.
 
Inom moderaterna tvingas vi ofta göra omslag och tänka till och tänka om, det blir lätt följden,
då man inte tänker till i tid.
 
När det gäller escaleringen av Ukraina krisen måste vi alltså tänka till och tänka om riktigt or-
dentligt.
 
Fortsätter Putin sin aggression kommer vi därför att kräva att Ryssland även får genomföra
nästa OS, något straff måste de ju ändå ha.
 
Viker de sig inte för detta tvingas vi ta till ytterligare skärpta åtgärder inom EU, och vi får då inte
tveka att låta fler länder än Frankrike förse den ryska marinen med avancerade krigsfartyg.
 
Jag får nu kritik för att jag inte reagerade när ryssarna gick in i Georgien 2008.
 
Den kritiken tycker jag är orättvis, det är så tungt att regera, så man kan ju inte reagera på
allt. Dessutom tänkte jag då inte alls, men som alla vet har jag ju nu tänkt om och tänkt till.
 
Härom dagen presenterade jag ju min fempunktsplan, och den tycks ha väckt många frågor.
 
Fempunktsplanen utgör bland annat vår nya bidragslinje, där de som jobbar ska jobba mer
och fler timmar så att vi kan ta hit ännu fler, som inte jobbar alls och lever på bidrag.
 
På det sättet lyckas vi ansvarsfullt kombinera vår arbetslinje med vår nya bidragslinje.
 
En av punkterna i fempunktsplanen är också att man ska stanna kvar längre i utbildnings-
väsendet.
 
Vårt mål är att man ska stanna kvar så länge att man har lärt sig stava, vi får aldrig ge av-
kall på kvantiteten inom utbildningsväsendet.
 
När det gäller vår ansvarsfulla skolpolitik blir jag nu anklagad för att vara verklighetsfrån-
vänd, då jag förnekar att det finns segregation på skolområdet, man påstår till och med
att jag tycks vara trött och uppgiven.
 
En stridshingst är aldrig trött eller uppgiven, en stridshingst gör hela tiden omslag och
tänker till och tänker om.
 
En del av dessa kritiker, som tydligen aldrig träffat en stridshingst, kritiserar mig för att
inte kunna erkänna att jag gjort misstag, bland annat då det gäller att bedöma behovet
av vår försvarsförmåga.
 
En stridshingst gör inga misstag, och skulle en stridshingst göra misstag, så erkänner han
dem inte.
 
Att jag skulle ha missbedömt ryssarnas agerande i Georgien och deras övningsanfall mot
viktiga försvarsanläggningar förra påsken är ju inget annat än rena förolämpningar.
 
Ser man till ryssarnas agerande i Georgien kom jag ju redan efter 6 år fram till att jag
skulle tänka om och tänka till.
 
Det finns många som har fördröjningsnipplar, som är inställda på ännu längre tid, titta
bara på Carl Bildt den store, han har ännu inte insett att han inte är störst i världen,
trots alla år som förflutit sedan han reste runt på Balkan och talade om för alla hur
begåvad han var.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
           
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0