FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Det gångna dygnet har varit oerhört lugnt på de flesta håll, bara en skottskadad i Angered
och några knivskadade, det är nästan som om det rått utegångsförbud.
 
Annars rörde sig i går mycket kring det spioneri vi utför och lämnar vidare till USA. Det är
vid sådana här tillfällen man känner en stor förtröstan av att vi under många år byggt
upp en gedigen erfarenhet av ljuga.
 
Ändå saknar man i detta utsatta läge Maud Olofsson, hon var i alla fall en svårslagen
mästare, när det gäller att ljuga. Annie Lööf har ännu inte nått upp till denna nivå, men
hon är på god väg.
 
Man beskyller oss för att ducka i FRA frågan, och konstigt vore det annars, det borde
väl alla kunna förstå. Skulle vi lägga alla korten på bordet skulle spelet vara slut, det
trodde jag alla förstod, man kan ju inte ljuga hur mycket som helst utan att det får kon-
sekvenser.
 
Då är det bättre att ljuga om att man inte ljuger.
 
Glädjen i går över Novus väljarundersökning, där alla partier i alliansen finns kvar, blev
tyvärr kortvarig.
 
Enligt demoskops senaste undersökning tycks kristdemokraterna vara tillbaka där de hör
hemma, i Jönköping.
 
Alla känner ju till att jag ser medborgarna som mentalt handikappade och att jag vill att
ingen med bidrag ska kunna leva över svältgränsen. Detta skrev jag ömsint om i mitt fi-
na manifest. Alla har inte tyckt att detta manifest är så fint, en del gör jämförelser med
Mein Kampf, när det gäller rå människosyn.
 
Vi har därför försökt att få bort denna fina bok från alla bibliotek och andra ställen där
man kan läsa om att man är mentalt handikappad.
 
Nu ska man tydligen göra en teaterföreställning om denna fina bok, och det borde jag
ju vara tacksam för som den store författare jag är, Men denna spridning måste vägas
mot vad det kan innebära att medborgarna blir alltför medvetna om vad jag tycker om
dem.
 
En del kanske inte är så mentalt handikappade att de inte uppskattar att jag beskriver
dem som mentalt handikappade.
 
Även en del bidragstagare, alla de med a kassa och sådant, kanske också blir oroade
över att jag vill svälta ut dem.
 
Så vi har kommit fram till att vi ska försöka få bort alla dessa fina böcker, så att ingen
kan läsa om hur mentalt handikappad man är.
 
Men inget ont som inte har något gott med sig. Sverige är ju världsledande på alla om-
råden och vi håller ställningarna även här.
 
Jag har låtit SCB undersöka om någon annan statschef i den utvecklade världen når
upp till min nivå.
 
SCB fann då att ingen statschef i den utvecklade världen nådde upp till min nivå, att
kunna beskylla merparten av medborgarna för att vara mentalt handikappade.
 
Närmast låg annars Kadaffi, som kallade sina motståndare för kackerlackor och råt-
tor, då tycker jag personligen att mentalt handikappade gör sig bättre.
 
SCB undersökning visar också att ingen statschef i modern tid velat svälta ut alla
med bidrag, sådana där med a kassa och sådant, så här är jag helt outstanding.
 
Men jag slår inte bara alla på fingrarna med att vilja svälta ut alla med bidrag, jag har
redan lyckat svälta ut många av dessa eländiga bidragstagare.
 
Får jag bara en mandatperiod till på mig så ska jag nog svälta ut resten också.
 
Lundsberg är nu åter på tapeten efter att Förvaltningsrätten sagt att man får starta
upp igen. Här får vi ett kvitto på det lämpliga i att hemlighålla alla de bidrag vi moder-
ater till partikassan får, från de som vill rycka i olika trådar för att få som de vill.
 
Nu var det många, som gett bidrag, som hade knytningar till Lundsberg och ville
rycka i många trådar för att kunna påverka Förvaltningsrätten.
 
Genom att rätt människor lät Förvaltningsrätten förstå att man borde fatta rätt beslut,
som en belöning för de hemliga bedrag de gett, kom nu åter Lundsberg igång igen.
 
Med så här tydliga kopplingar mellan bidrag och belöning räknar vi med att de hem-
liga bidragen till oss ska öka.
 
 
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0