FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
I dag känner jag mig upprymd, tänk att bara för en dag, en enda dag, få sola sig i glan-
sen för en som betyder något. Det är inte många moderater förunnat.
 
Vårt beslut att ge alla syrier permanent uppehållstillstånd har väckt en viss förvåning.
Beslutet bygger inte bara på humanitära principer, det är också tänkt att underlätta
Migrationsverkets arbete.
 
Hitintills har ju alla som uppgett sig vara somalier fått uppehållstillstånd, men detta har
skapat stora problem, alla ser ju inte ut som somalier. Migrationsverket har försökt lö-
sa detta genom att vara generösa, särskilt med dem som  saknat alla identitetshandlin-
mgar men i vissa fall har svårigheterna varit för stora, en kines kan ju inte gå för att vara
somalier.
 
Genom att nu öppna upp för att alla även kan uppge att de är från Syrien ger vi alla
flyktingar en större valfrihet, kan de inte komma in genom att falskt uppge att de är
från Somalia, bör de kunna komma in genom att falskt uppge att de är från Syrien.
 
Vi tänker också att underlätta denna valfrihet, genom att säkerställa att fler pass tap-
pas och säljs vidare.
 
Vi får nu uppgifter, som tyder på att en familj från Syrien får betala 400 000:- för att
smugglas till Sverige. Vi tycker inte att detta är en rättvis fördelning, varför vi kommer
att ta upp förhandlingar med smugglarna, om de inte ska avstå en del som smuggel-
skatt.
 
Alla minns ju hur jag varnade Tomas Billström för att han lät tungan slinta Nu har han
låtit tungan slinta igen och hävdar att andra länder ska visa sig lika solidariska som
Sverige när det gäller att välkomna syrier.
 
Det är ju nästan så att man kan bli förbannad, här har jag under alla år hävdat alla ny-
anlända kommer till Sverige för att rädda vår välfärd och att varje enskild utgör ett net-
totillskott till ekonomin, och så kommer Tomas och antyder att de kan vara en belast-
ning.
 
Man kan ju bli förbannad för mindre.
 
Ska man tala om solidaritet så är det ju vi som ska vara solidariska och dela med oss
av alla som kommer till Sverige, men det kan jag säga bestämt att vi inte gör.
 
Vi måste tänka på oss själva i första hand.
 
Putin vänder nu också i frågan om att kunna ställa upp inför ett angrepp mot Syrien,
något som försvårar för oss. Vi har ju tänkt som Putin och hur ska vi då tänka nu,
vi kan ju inte plötsligt vara för krig, eller kan vi ?
 
Bara vi själva slipper ställa upp, kanske vi kan tänka som Putin.
 
En intressant studie i USA visar nu att män blir deprimerade om det visar sig att de-
ras hustrur är mer framgångsrika. Detta har vi vetat länge och vi har tagit hänsyn till
detta i vårt jämlikhetsarbete.
 
Genom att låta min gode vän Waberi styra detta arbete, kommer vi att gå mot en situa-
tion där olydiga kvinnor får slås och där de inte får gå ut utan sällskap och iklädd tröja.
Vi räknar då med att männen blir mindre deprimerade.
 
Det kommer nu uppmuntrande uppgifter att kyrkovalet rymmer mycket valfusk, som syf-
tar till att sverigedemokraterna inte ska få några röster.
 
Detta ställer jag mig bakom, man får inte driva demokratiseringspolitiken för långt, och
man har definitivt passerat gränsen om man väljer in sådana jag inte vill ta i med tång.
 
Nu har ytterligare en oegentlighet avslöjats inom Arbetsförmedlingens styrelse. Vi ser
med oro på denna utveckling, ska man ställa den typen av krav, så får vi svårt att pla-
cera våra moderata politiker, vana som de är vid att sko sig.
 
När det gäller  just Arbetsförmedlingens styrelse kanske vi ändå inte ska vara så oro-
liga. Där har vi j placerat vår moderat Christina Johansson, och så länge hon kan klam-
rar sig fast, behöver vi inte riskera några ingripanden mot korruption.
 
Våra försvarsansträngningar medför nu att vi graderar upp den beridna högvakten. I
ett första skede blir den beridna högvakten en beriden högvakt till fots, genom att vi
tar bort de urbarbariska hästarna,. I ett senare skede kommer vi att tillföra kameler
så att högvakten blir kamelburen, det stämmer också bättre med den politik vi för idag.
 
Arbetsförmedlingen har redan tidigare förberett detta genom att anordna kamelskötar-
kurser.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig.
dag. Jag hoppas att det fuskas så mycket som möjligt i kyrkovalen, så att inte en enda
sverigedemokrat väljs in.
 
Själv kommer jag under dagen att upplysa Barack Obama hur man skapar en stark offent-
lig ekonomi på medborgarnas bekostnad.
 
             
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0