FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
väkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvars för landet      
 
Ipsos senaste väljarbarometer för augusti visar två viktiga omständigheter. Den ena är ju
att SD ökar kraftigt, vilket medför att jag får allt färre att hälsa välkomna. Den andra är att
Alliansen tycks vara uträknad.
 
Att Alliansen är nere för räkning känns nästan som en lättnad. Allt det arbete som krävs
för att rätta till  landet efter alla misslyckade experiment med privatiseringar och besparin-
gar är jag inte säker på att jag mäktar med.
 
Sett på det sättet kan den där Löfven få ta hand om all den "skit" jag ställt till, det är rätt
åt honom.
 
Skulle vi ändå välja att kämpa ur underläge, så tycks läget ändå inte vara så dåligt.
 
Räknar man bort de partier, som är borta, kristdemokraterna och vänsterkommunisterna,
de senare får ju inte vara med någonstans, så har Alliansen hela 35 % och oppositionen
bara 44 %. Om SD stärker sin ställning bara så lite och de väljer att medverka i vår rege-
ring kan vi ändå ta hem segern.
 
Som jag ser det bäddar vårt intima samarbete med SD i jobbskattefrågan att vi bör kunna
enas kring regeringsfrågan.
 
Det avslöjades igår att ÖB kommer att lägga ner marinen, och det är bara första steget.
Nu kom detta lite plötsligt och därför försöker försvarsledningen, på min inrådan natur-
ligstvis, gjuta oljor på vågorna. Man menar då att nedläggningen inte kommer att bli så
dramatisk, och det blir den inte heller.
 
Alla amiraler  ihögkvarteret kommer naturligsvis att få vara kvar för att hålla alla genera-
ler från armen och flygvapnet sällskap.
 
Sedan tror jag inte att det kommer att märkas så mycket, när övriga delar läggs ner, det
kan jämföras med om man skulle lägga ner kristdemokraterna, det skulle också passera
helt oförbemärkt i väljaropinionen.
 
Miljöpartiet tar sig nu ton stärkt av Ipsos siffror och menar att jag inte alls är intresserad
av miljöfrågor, ett direkt oförskämt angrepp. Jag är mycket intresserad av miljöfrågor,
framför allt sådant som kretsar kring att hålla Sverige rent från ansvar.
 
För att återgå till resterna av försvaret skriver SvD idag om detta och menar att försvars-
frågan är mycket större än frågan om försvaret. Sådant invecklat resonemang förstår jag
inte men jag förstår vad man menar med att Sverige ägnar sig åt gratisåkande och förli-
tar sig på USA och NATO.
 
Det där med gratisåkande förstår jag, tankarna leder då lätt till de obskyra pensionsför-
måner vi lyckats lura till oss.
 
SvD menar vidare att detta ständiga gratisåkande lätt leder till korruption. Det förstår jag
också, de flesta av oss moderater är korrupta på ett eller annat sätt. Det kanske är det
som lett till försvarsnedläggningarna, där finns inte så mycket mutor att hämta, då är det
bättre att förlita sig till PEAB.
 
Vi ställer nu stort hopp till Barack Obamas besök på onsdag. Vi räknar kallt med att detta
ska få oss att framstå större än vi är. Carl Bildt den Store har dock en annorlunda syn på
detta och menar att Barack Obama kommer att framstå som större än han är, när han får
träffa Carl Bildt.
 
Däremot är vi besvikna över att Barack Obama besöker synagogan i Stockholm för att
markera att han inte är nöjd med att Sverige har de största judeförföljelserna i Europa.
 
För att inte misshaga alla antisemiter i landet, och de är många, framför allt i Malmö, så
har vi låtsats som om detta inte finns.
 
Det känns inte alls bra att Barack Obama vid sitt besök visar att vi försöker dölja detta,
det kan få alla mentalt handikappade medborgare att misstro vår ansvarsfullhet.
 
Arriva hotar nu med att ställa in trafiken vid Märsta Station genom skyddsstopp för att
vad man kallar invandrargäng äventyrer säkerheten genom stenkastning och vandali-
sering.
 
Eric Ullenfån menar att detta är inget att bry sig om, och hävdar att ungdomarna är
rastlösa och inte har något att göra.
 
Här delar jag inte Eric Ullenfåns uppfattning, ungdomarna har fullt upp att göra, annars
hade de inte lycktas slå sönder så mycket. Både Maud Olofsson och jag anser att detta
också bekräftar vad vi sagt många gånger.
 
Alla svenskar är betydligt mer oföretagssamma än alla företagssamma nyanlända sven-
skar. Vi utgår också ifrån att alla svenskar uppskattar att vi ger uttryck för denna upp-
fattning så tydligt.
 
Och dessutom är det ju denna kultur som ska ersätta vår egen urbarbariska kultur, så
Arriva ska vara tacksamma för det som sker.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er, dock inte alla
sverigedemokrater, en fortsatt trevlig dag.
 
Många hävdar förresten att jag hatar sverigedemokraterna så mycket att jag fått dem på
hjärnan. De flesta som känner mig kan försäkra att jag inte kan ha fått dem på hjärnan.
 
             
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0