FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappadeansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Men nu tycks det vara slut på ansvaret för den här gången, när jag steg upp morse
kunde jag bara konstatera.
 
En kalldusch kommer sällan ensam, och jag säger som Churcill, är detta inte slutet,
så är det början på slutet.
 
Kallduschen kom i duschen, när jag fick höra siffrorna från United Minds väljarunder-
sökning i september, man skulle ju nästan kunna tro att väljarna inte har den tillit till
mig, som jag har sagt till dem att ha.
 
Jag har ju så tydligt hävdat att väljarna är mentalt handikappade och United MInds
siffror bekräftar ju detta.
 
Alliansen 38,2 % och oppositionen 48,2 % och ovanpå detta rekordsiffror för SD,
12,1 %.
 
Gapet mellan alliansen och oppositionen har heller aldrig varit större, den som gapar
efter mycket tycks förlora hela stycket, så sant som det är sagt.
 
Och allt detta har skett trots alla våra ansträngningar att skapa så stora motsättningar
som möjligt, när inte valfusk räcker, inte heller mordbränder och mordförsök på sverige-
demokrater, vad ska man då ta sig till. Att så många väljare vill ta i sverigedemokraterna
med tång, det förstår jag bara inte, vi ville ju bara avskaffa demokratin.
 
Inte ens vår framgångsrika brottsbekämpning tycks kunna rädda oss. I går blev ju bara
en skjuten till döds i Stockholm och bara en skadeskjuten i Norrköping och en i Växjö.
 
Vad kräver väljarna av oss egentligen, man börjar undra om man inte kräver att vi ska
hålla oss till sanningen, i så fall kan jag förstå United Minds siffror.
 
Men man kanske inte ska misströsta. Aftonbladet presenterar i dag oppositionens
skuggregering och den ger oss hopp om att kunna återkomma. I denna blir Morgan
Johansson justitieminister, Ylva Johansson arbetsmarknadsminister och Veronica Palm
av alla inbjuds till minsterpost.
 
Kvarstår denna uppsättning blir valet 2018 en lätt match och vi kan återkomma och sälja
ut resten av landet.
 
Vårt arrangerade valfusk i kyrkovalet slog inte så väl ut, det slog lika illa ut som vårt ar-
rangerade valfusk i valet 2010.
 
Även om vi i regeringen inte själva just arrangerat valfusket, så har vi genom vår tystnad
uppmuntrar till detta ansvarsfulla och omfattande valfusk, det hoppas jag att alla förstår.
 
Kan vi hitta bättre former för detta valfusk, kanske vi ändå ska våga hoppas på en seger
i valet nästa år.
 
Även om det bjuder mig emot att säga det, håller jag ändå med Stalin och Hitler, kan man
inte bekämpa sina politiska fiender med demokratiska medel, får man till  lögner och poli-
ltiskt våld, och det har vi i Alliansregeringen stora erfarenheter av. Vår sätt att underblåsa
våld mot sympatisörer till SD saknar säkert motstycke i stora delar av världen.
 
Sedan säger jag som jag alltid har sagt, det är val nästa år och det är i valet valet avgörs,
för jag har förstått att ingen har förstått detta tidigare. Många mentalt handikappade väl-
jare tycks tro att valet avgörs i dag.
 
För att ingen heller ska missförstå min ambition att sitta kvar fram till valet nästa års ska
alla känna till att jag har förtroende för mig själv så länge jag sitter kvar, det vill säga efter
september nästa år så har jag inte förtroende för mig själv.
 
Har jag då tur kanske jag också hamnar på Elefantkyrkogården, där sitter ju resten jag
hade förtroende för så länge de satt kvar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0