FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Idag är jag inte på mitt bästa humör, jag är helt enkelt förbannad.
 
Vi har länge slagits föröppna gränser och för att få detta till stånd har vi träffat över-
enskommelser med media att mörklägga allt, som visar de negativa effekter detta
kan medföra.
 
Olika sociala medier informerar nu helt ogenerat om vad som händer ute i landet, sa-
ker som folk inte ska få reda på.
 
Exempelvis informerade man under gårdagen att mängder av bilar brann i Tensta
och Upsala. Sådant ska folk bara inte få reda på, det kan försvåra öppethållandet
av våra gränser.
 
Lyckligtsvis var poliserna passiva och tittade på när bilarna brann, hade de ingripit
hade nog uppmärksamheten blivit ändå större.
 
Och inte nog med detta. I går hade man också fräckheten att informera om att po-
lisen gjorde ett ingripande i Rosengård, och vad detta förde med sig. Inför hela
svenska folket talar man då om att polisen utsattes för stenkastning av en flock
på 70 personer från Mellersta Östern.
 
Vi får nog ge direktiv till FRA att samarbeta lite mer med NSA så vi får stopp på
detta fria nyhetsutbud, man vet aldrig var det kan sluta.
 
Sedan undrar man var de får all sten ifrån, den tycks aldrig ta slut, jag trodde ga-
torna var asfalterade.
 
Desto mer glädjande är dagsaktuella nyheter från Migrationsverket. Man meddelar
nu att våra öppna gränser tar emot mer än 2 000 varje vecka, som kommer hit och
hämtar pengar. Gjädjen över detta är stor och man uppger att man aldrig lyckats
göra åt så mycket pengar på nya asylboenden. Att det hela medfört panik och kaos
på verket ser man bara som en fördel, då kan man utöka personalen och ta emot
ännu fler.
 
Humöret blir ju inte bättre av att den där Mikael Damberg skriver i SvD att jag inte
svarar på interpellationer i riksdagen.  Den där Mikael Damberg har ju själv långt
förflutet som politiker och borde veta bättre.
 
Att kräva att jag ska komma till riksdagen och ljuga om allt jag inte kan tala öppet
om känns inte rätt, då är det bättre att jag inte kommer alls.
 
Nu ställer den där Damberg 3 öppna frågor till mig och jag ska svara på dem för
en gångs skull, och jag ska pröva mig fram och se om jag kan tala sanning, det
känns lite ovant.
 
Den första frågan han ställde var om jag var informerad om NUON affären.
 
En ganska så dum fråga tycker, jag, självkart var jag informerad om NUON affären,
ingen så stor fråga kan passera utan att jag blir informerad.
 
Den andra frågan gällde om jag kände till alla varningar om NUON före affären.
 
Svaret är detsamma här, självfallet blev jag informerad om alla varningar före af-
fären, sådant skulle aldrig kunna passera utan att jag blev informerad.
 
Den tredje frågan är lite mer komplicerad att svara på och den gällde varför jag ändå
godkände affären.
 
Troligen berodde det på att jag inget begrep, av detta heller, och när det visade sig
att jag ingenting begripit, av detta heller, var vi tvungna att ljuga om allt.
 
Kritiken är nu hård mot politikerna i Stockholm för att man inte tagit bort betongsug-
gorna efter Obamas besök, men man lovar nu att ta bort dessa så fort som möjligt.
I samband med detta har vi försäkrat oss om att betongsuggorna i Rosenbad inte
följer med av bara farten, vi skulle inte bli så många kvar annars.
 
Anders Borg meddelar nu att han slutar sin politiska karriär efter nästa års val.
Detta behöver nödvändigstvis inte vara en nackdel, på så sätt kanske medborgarna
kan få lika starka finanser som våra starka offentliga finanser, vi kan ju inte ha både
och.
 
Själv kommer jag att flytta hem till Täby efter valet, och då känns det tryggt att veta
att man aldrig behöver arbeta mer i livet.
 
Medborgarna har varit generösa mot oss och påtvingat oss obskyra pensioner vi
inte vill ha, så arbeta behöver vi inte mer, och alla borde ju ha insett att jobblinjen
inte är till för oss.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0