STATSMINSTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till den ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
En del har undrar över varför jag beskriver mig som mentalt handikappad. Jag tycker
därför att Ni ska läsa mitt fina Manifest "Det Sovande Folket", så förstår Ni bättre var-
för jag beskriver mig som mentalt handikappad. Jag säger detta som en tröst, det är
inte bara Ni väljare som är mentalt handikappade.
 
Mitt ansvar visar sig nu genom att vår egen barbariska kultur nu alltmer ersatts med
kultyryttringar som ger krydda i tillvaron.
 
Under natten gavs krydda i tillvaron för en familj i Sätila utanför Göteborg, när deras
villa beslöts.
 
Vi fick nyligen också information om att tillvaron för en bilist i Bredäng kryddades när en
annan bilist steg ur bilen och sköt ett antal skott mot honom.
 
Vi har fått klagomål över att dessa kulturyttringar sker lite hur som helst, det tycks inte
finnas någon övergripande planering för dessa.
 
Efter förebild från Göteborg kommer vi därför även i Stockholm att tillsätta ett antal bo-
värdar, som ska se till att alla inte skjuter lite hur som helst utan att skjutningarna verk-
ligen genomförs, så att tillvaron kryddas för alla, inte för vissa.
 
Vi måste också i Stockholm ta krafttag mot dessa skjutningar, som sker lite hur som
helst, och något kraftigare medel än bovärdar har vi inte lyckats hitta.
 
Många har haft roligt åt att jag går omkring och gnäggar och tror att jag är en strids-
hingst. Jag kan väl hålla med om att det inte var så lyckat med stridshinst, den är ju
inte så snabb i tempot.
 
Som jag sa i min intervju till Aftonbladet behöver vi höja tempot i valrörelsen och då duger
det inte med en stridshingst.
 
Från och med idag är jag därför en gepard, på det sättet kan jag höja tempot en hel del.
 
Jag har redan fått komplimanger för att jag är en gepard, man tycker det passar mig bättre
än att vara stridshingst.
 
Man menar då att man sällan hör mig gnägga, men däremot ryter jag ofta mot mina medar-
betare, när det är något som inte passar, och det är det ofta.
 
Så hör Ni nu något som ryter, då är det inte Fredrik Reinfeldt som ryter, det är geparden
Fredrik Reinfeldt som ryter.
 
På det sättet blir jag ju både mer taggad och taggig.
 
Miljöpartiet går återigen ut med att man vill höja bensinpriset. Vi trodde att man skulle nöja
sig med att det eldades upp så många bilar att bensinförbrukningen på det sättet blev läg-
re.
 
Vår ansvarsfulla överenskommelse med Miljöpartiet syftade ju just till att det skulle eldas
upp mer bilar, men där ser man, man ska inte lita på någon.
 
Alla andra partier vill nu profilera sig på skolfrågor, och vi måste därför följa strömmen. Vi
kommer därför i valrörelsen att ger mer pengar till skolan, det är inte omöjligt att vi då kom-
mer att ge tillbaks nästan lika mycket pengar till skolan som vi tidigare dragit in.
 
Vi kommer inte att ge tillbaks lika mycket, då grundbulten i vår politik är att spara på allt,
även sådant det inte går att spara på.
 
Men om detta senare vill vi ju inte tala om för mycket, då är det bättre att väljarna får höra
att vi avsätter mer medel än vad som gjordes 2006.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet, i vart fall ett tag till 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
Taggad inför valet
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0