FREDRIK REINFELDTSMORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Det är sällan jag känner mig så ansvarsfull som idag, det skjuts runt omkring mig,
i stort sett överallt och våra friskolereformer har aldrig framstått i klarare dager.
 
Till en början vaknade jag till ljudet av ekon från skottlossningar i Eskilstuna, och
knappt hann dessa ekon lägga sig förrän skottlossning bröt ut i Bagarmossen.
 
Stridshingsten inom mig vaknade då, men det visade sig  bara  vara en kvinna
som blivit skjuten.
 
Chicago By Night är vår nya politiska slogan, alla behöver skjutas.
 
Uppdrag Granskning i kväll tycks bekräfta vår ansvarsfulla friskolepolitik. V i la ner
mycket arbete när vi genomförde reformen på att förvissa oss om att våra egna "fi-
na" elever inte fick sin skolgång förstörd genom att gå tillsammans med en massa
stökiga elever från Tensta och andra ghetton.
 
Uppdrag Granskning visar nu att vi lyckats bra med denna ambition. Vi får aldrig
svikta på vårt mål att ingen grupp får ställas mot någon annan grupp, och därför
måste vi utforma skolpolitiken, så att friskolorna inte drar till sig fel elever.
 
Nu invänder en del att lagstiftningen inte medger att man sållar elever på detta sätt,
men då säger jag som jag alltid sagt.
 
Lagstiftningen är till för mentalt handikappade medborgare, inte för oss ansvarsfulla
moderater.
 
Redan har friskolelobbyister kritiserat SVT för att man sänder Uppdrag  Granskning,
jag hoppas att de lyckas stoppa programmet, budbärare ska alltid skjutas.
 
Lärarnas Riksförbund, som alltid gnäller över våra fina friskolor, kallar nu det som in-
träffat för en regelrätt skandal.
 
Detta är ett slag i luften, det inträffade är inte alls en regelrätt skandal, det är en
ansvarsfull skolpolitik från Alliansens sida.
 
Självklart insåg vi att det skulle gå på det här viset, vi hade ju varit idioter annars, vi
ville ju att det skulle bli så här, vem vill inte skydda sina barn från gangsters ute i för-
orterna.
 
Så jag vill inte att någon ny beskyller oss för att vara idioter, vi vet vad vi gör.
 
Cancervården i Stockholm kritiseras nu hårt, och jag blir så trött på detta innerliga
gnäll jämt och ständigt. Hur kan dessa mentalt handikappade cancersjuka förestäl-
´la sig att vi ska kunna bringa ordning och reda i Statens finanser, om vi samtidigt ska
ta hand om en massa cancersjuka. Dessutom är ju många av dessa döende och kom-
mer aldrig att kunna omfattas av Alliansens jobblinje.
 
Vi får till och med höra från anhöriga till sådana som dött, för att de inte fått vård, att
det är omänskligt att människor med allvarliga sjukdomar ska behöva dö för att de
inte får vård.
 
Det vore ännu omänskligare om vi la pengar på dessa döende cancerpatienter, då
kanske vi inte kunde ge oss själva obskyra pensioner.
 
Apropå vården är det ett ständigt gnäll om allt, bland annat gnäller man över att pysk-
vården inte har tillräckligt med platser och får tillräckligt med resurser.
 
Detta är ju helt fel, psykvården kan ta hand om alla. Nyligen fick vi en uppmuntrande
rapport om att en cancersjuk med en hjärntumör skickades till en psykakut i stället
för att få vård för sin cancer.
 
Visserligen dog han, men det inträffade visar ju att psykvården tar hand om alla.
 
Det är ingen ände på detta gnäll över vården, man ger sig nu också på journalsyste-
met den ansvarsfulla landstingsledningen infört. Att det legat öppet för allt och alla
är ju själva vitsen med utformningen, inte ska vi lägga ner några pengar på att tryg-
ga patientsäkerheten.
 
Somliga går så långt att man hävdar att landstinget borde polisanmält dessa brister.
Landstingsledningen utgörs ju av ansvarsfulla allianspolitiker, skulle vi polisanmäla
allt de gör, skulle vi inte ha annat att syssla med än detta. Och jag säger än en gång,
lagen är inte till för att tillämpas när ansvarsfulla allianspolitiker bryter mot lagen.
 
Vi har också fått kritik för vår integrationspolitik på det sättet att man hävdar att vi
tillhandahåller allt för enkla asylförläggningar.
 
Vi tar nu till oss den kritiken, och Migrationsverket har nu fått instruktioner att i första
hand teckna avtal om asylförläggningar i herrgårdar och slott. Dessa riktlinjer har
vi kompletterat med ekonomiska anvisningar, ju dyrare det blir desto bättre är det.
 
Vi kan nu peka på hur framgångsrikt detta blivit bland annat genom förhyrningen av
Skebo Slott i Roslagen, inget skulle kunna bli dyrare har vi fått bekräftat.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0