FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Dagens Industri fortsätter idag att presentera uppgifter, som försvårar för oss att vinna
valet nästa gång. Jag vill inte att medborgarna ska få reda på sådant som gör det svårt
för oss att vinna valet nästa år, hade jag kunnat bli buttrare hade jag blivit buttrare.
 
Bland annat skriver man att partikansliet nu upphört att fungera. Detta är en grov lögn
och en lömsk attack på oss ansvarsfulla moderater.
 
Partikansliet har inte fungerat sedan pratkvarnen Kent Persson tog över som partisek-
reterare.
 
Kent Perssons ställning kommer förresten att avgöras under vår stämma nästa vecka.
Som Dagens Industri mycket riktigt säger har vi ingen talang som gör det möjligt att er-
sätta Kent Persson, så vi räknat med att vi blir tvungna att säga att han har fortsatt för-
troende.
 
Tidningen avslöjar också till min stora förtret att många medarbetare väljer att lämna
sina positioner. Detta är inte heller något jag vill ska komma ut, det skulle ju kunna ty-
da på att vi inte är de vinnarskallar vi säger att vi är.
 
Det höjs också kritiska röster bland de som hoppar av, att jag och Anders Borg för-
brukar syret runtomkring oss, så att ingen annan kan komma till tals.
 
Har man den uppfattningen gör man oss en tjänst om man hopparav, Anders Borg och
jag vill inte ha en massa medarbetare omkring oss, som tror att de kan komma till tals.
 
De medarbetare vi har har till uppgift att leverera det jag säger, och i övrigt ska de inte
komma till tals, jag kan sträcka mig så långt att de ska hålla tyst om de inte är tillsagda
att säga det jag sagt de ska säga.
 
Vår föredetting Sven Otto Littorin tycks ha vaknat till livs och rycker nu ut till försvar för
Kent Persson. Littorin menar då att det inte är bara dennes fel att det mesta inte funge-
rar.
 
Där har Littotin helt rätt, jag har många andra runt omkring mig, som också har ansvar
för att det inte fungerar. Ibland verkar det som om jag förbrukar allt syre omkring mig
och tvingas göra allt själv.
 
Sedan försöker också Littorin vara lustigt när han säger att man bara kan nå framgång
inom politiken om man har roligt.
 
Genom vårt förändringsarbetet har vi moderater haft stora framgångar, och säg den som
kan ha haft roligt med mig.
 
Nej där har Sven Otto fel, och alla kan ju inte heller ha tid att ha roligt med prostituerade.
 
Vi får nu genom media uppmuntrande rapporter om att många av våra politiker sitter på
dubbla stolar. Man menar då att de förenar sina politiska uppdrag med lobbyverksamhe-
er. Man berömmer då oss moderater för att 5 av 6 upptäckta fall är moderater och man
nämnder som föredömliga exempel Erik Langby och Harry Stensson, jag hoppas att de
känner sig lika hedrade som jag.
 
Av någon underlig anledning menar media samtidigt att dessa, som sitter på dubbla sto-
lar, inte följer vårt partis etiska regler.
 
Den kritiken förstå jag inte, de måste mena de etiska regler vi skrivit in för syns skull.
 
Våra riktiga etiska regler, att roffa åt sig så mycket som möjligt av offentliga medel, tyc-
ker jag de lever upp till mycket bättre än många andra.
 
En del av de som bara orkar sitta på en stol, och därför valt att lämna politiken för att
roffa åt sig offentliga medel från en annan position, tycker jag har varit riktigt fiffiga.
 
För att behålla så mycket som möjligt av avgångsvederlag och annat driver de verksam-
heten i aktiebolag och väljer att inte ta ut någon lön.
 
Sådant fifflande gillar jag, det hoppas jag alla förstår, annars hade jag ju satt stopp för
det med den makt jag har.
 
Men i politiken måste vi prioritera, och då får vi välja att tänka på oss själva, medan de
som betalar, skattebetalarna, får stå tillbaka.
 
Vi får nu också glädjande rapporter från Addis Abeba. Ambassaden har aldrig upplevt
så långa ringlande köer av somalier och andra , som vill komma till Sverige och hämta
pengar.
 
Man uppger sig göra vad man kan för att så många som möjligt ska beredas komma
hit och hämta pengar. Waberi har av ren glädje över detta inte slagit sina fyra olydiga
hustrur på flera dagar.
 
Ambassadören slår sig också stolt för bröstet och rapporterar att inga som helst köer
finns utanför några andra ambassader och menar att detta beror på att vi är mer ge-
nerösa med pengar än andra länder.
 
Några uppges ha förirrat sig till den danska och norska ambassaderna, men de har
då tillsagts att det finns mer pengar att hämta om de köar utanför vår ambassad.
 
Sådant gillar jag att höra, det ökar våra möjligheter att inleda ett samarbete med Mil-
jöpartiet efter valet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0