FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Det gångna dygnet tycks ha varit lugnt, ett lugn före stormen. Så här långt har vi bara
upplevt de sedvanliga bilbränderna, främst i Landskrona. Den här gången gav man sig
på lite tyngre objekt i form av lastbilar, vilket tycks ha varit tröttsamt, då man inte orkade
kasta sten när Räddningstjänsten kom.
 
Den storm vi har framför oss tycks utgöra Guds straff för att vi döper barn till sverigede-
mokrater.
 
Den förra svåra stormen, Per, var ju det straff Gud sände oss efter att en kyrkoherde
döpte ett barn till en sverigedemokrat i Karlskrona.
 
Jag hoppas att ingen kyrkoherde döper något barn till någon sverigedemokrat de när-
maste dagarna, så att vi slipper Guds Straff.i form av en ny storm.
 
På tal om sverigedemokraterna påminner nu Sentio oss om att dessa kackerlackor fort-
farande finns kvar, inte bara det, kackerlackorna har förökat sig och har nu en andel av
väljarkåren på 14,1 %.
 
Slipper vi nu bara denna storm i form av Guds Straff så har vi ju en ärkebiskop, som ska
uppfostra dessa kackerlackor moraliskt, så vi slipper kanske straff från Gud i framtiden.
 
Annars har vi ju inte annat än problem med dessa nazister, som jag inte vill ta i med tång.
Som om det inte räckte med dessa måste vi nu ta oss an kackerlackorna i Norge. Vi
gjorde ju vad vi kunde för att bojkotta installationen av Olav Thon i Karlstad, så att han
inte skulle kunna installeras som hedersdoktor.
 
Vi vill gärna ha hans pengar, men vi vill inte ta i honom själv med tång.
 
Nu har norrmännen synpunkter på vårt agerande och menar att vi har vanhedrat Norge.
Vi har inte alls vanhedrat Norge, vi tar oss bara den självklara rätten att tala om för norr-
männen vilket parti de ska rösta på.
 
Jag har fått kritik för att jag inte ställt mig kritisk till NSA avlyssning, men jag tycker det är
självklart att jag ställer mig vid sidan av detta.
 
Själv har jag ju inte blivit avlyssnat, och USA har försäkrat mig om detta, då man bara
avlyssnar statschefer som har något viktigt och vettigt att säga. Jag fick också höra att
det där med att "bringa ordning och reda i Statens finanser" fick jag gärna behålla för
mig själv.
 
Gustav Fridolin har ju nu inbjudit vår lilla dagisfröken, Annie Lööf till debatt. Jag hoppas
vid min Gud att hon inte antar denna inbjudan.
 
Ska vi ha den minsta chans att vinna valet måste vi få tyst på henne.
 
Expressen skriver idag ett starkt kritiskt inlägg om  att vi inte avsätter resurser för att
hindra grov ekonomisk brottslighet. Man hävdar då att både arbetskraftsinvandringen,
ROT& RUT avdragen samt assistansersättningen innehåller så omfattande inslag av
grov ekonomisk brottslighet att vi borde göra något åt det.
 
Tidningen har också talat med många jurister, som arbetar med dessa frågor, och des-
sa hävdar att vi är naiva,
 
Expressen tycks inte ha hängt med i utvecklingen. Det var de Gamla Moderaterna, som
bekämpade grov ekonomisk brottslighet.
 
De Nya Moderaterna tar i stället ansvarsfullt ansvar och arbetar får att få ordning och
reda i Statens finanser, och där finns inget utrymme för att begränsa grov ekonomisk
brottslighet.
 
Och naiva är vi inte, vi vet att denna grova ekonomiska brottslighet förekommer, men
ännu är den inte så omfattande, att våra egna obskyra pensioner är i farozonen.
 
Vi har idag fått höra att en man i Skåne drabbades av hjärtinfarkt och dog därför att
ambulansen for vilse. Vi har följt upp detta ärende, och det visade sig att det var en
äldre man, som inte längre stod till arbetsmarknadens förfogande, så vi ser det som
ett bidrag till att skapa ordning och reda i Statens finanser att ambulansen for vilse.
 
Ambulanschefen har dock inte förstått vikten av skapa ordning och reda i Statens
finanser, då han ursäktat det hela med att " Det finns inget värre än att stå och vänta
på en ambulans som inte kommer".
 
För att ingen ska behöva drabbas i onödan kommer nu Region Skåne, lett av ansvars-
fulla moderater, att gå ut med ett meddelandet att ingen ska stå och vänta på ambulan-
ser, i onödan, som  ändå inte kommer.
 
För att det inte ska uppstå missförstånd i samband med denna välfärdssatsning kommer
SOS Alarm att efterfråga åldern på den som efterfrågar ambulanstransport.
 
Genom en sådan reform räknar vi med att förstärka statskassan, så att vi kan höja vå-
ra pensioner ytterligare en gång, innan vi tvingas överlämna makten nästa år.
 
Vi har ju fått kritik för att vi inte gett Försvaret de resurser man behöver för att kunna för-
svara en liten plätt av Sverige under några dagar. Som bekant har vi ju höjt anslaget till
försvaret de närmaste åren med lite nålpengar för att tysta de mest högljudda kritikerna,
det är ju val nästa år.
 
Bara för att vi inte ska riskera att dessa höjda anslag de närmaste åren används för öv-
ningsverksamhet eller annat som kan tänkas vara till nytta för försvarsförmågan har vi
genomfört en ansvarsfull reform, som minskar eller förhindrar denna risk.
 
Vi har därför fattat beslut om att bolagisera fastighetsförvaltningen inom Försvaret och
höja Försvarets hyror, så att vi får tillbaks de höjningar vi beslutet om.
 
När det gäller försvaret får vi Nya Moderater aldrig sväva på målet.
 
Ju mindre det är, desto bättre är det, inget inom Försvaret bidrar till att bringa ordning
och reda i Statsens finanser.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0