FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Gårdagens stora händelse var ju omröstningen i riksdagen avseende höjningen av
brytpunkten. Här ser man risken att falla på eget grepp, själva undviker vi sådana ris-
ker genom att inte ha något grepp alls, se bara hur det fria skolvalet utvecklats.
 
På tal om det fria skolvalet utvecklats var det intressant att se TV dokumentären i går
där man försökte misstänkliggöra vår satsning på det fria skolvalet. Vissa ansvarslö-
sa kritiker går nu så långt att man hävdar att det fria skolvalet och friskolereformen
skulle kunna vara förknippad med nackdelar.
 
En av våra mest seriösa ministrar, Maria Larsson, reder idag ut dessa vanföreställnin-
gar och ger den rätta bilden av det fria skolvalet. Hon säger då:
 
"LOV är fantastiskt. Vi ser en framväxt av många små verksamheter, drivna av kvin-
nor, ofta lokalt förankrade, det är verkligen en kvalitetsförbättring."
 
Nu hoppas jag att ingen mer kommer dragande med att något riskkapitalbolag skulle
kunnat ha varit inne i dessa småskaliga verksamheter, som gett denna stora kvalita-
tiva förbättring.
 
Vi får nu kritik för att alla som drabbats av narkolepsi inte får ersättning. Man går till
och det så långt att man hävdar att Göran Hägglund utlovat ersättning, men att han
nu sviker detta löfte.
 
Göran Hägglund sviker inga löften, i det här fallet håller han sig fast vid det som ut-
lovats.
 
I samband med att frågan debatterades utlovade Göran att inget drabbat barn skulle
behöva ägna sig åt segdragna rättsprocesser för att få ersättning.
 
Nu infriar han detta löfte, genom att vissa barn inte ges rätt till ersättning, och på det
viset slipper drabbas av segdragna rättsprocesser, de slipper till och med rättspro-
cesser helt och hållet, den risken har vi undanröjt.
 
Polisens Facebook grupp, UMF, väckte igår stor uppmärksamhet när det uppdagades
vad man sysslade med. Vissa kritiker har av någon anledning ställt sig kritiska till att
i gruppen ingick ett antal ledamöter i Rikspolisstyrelsen. Man menar då att de borde ha
satt stopp för detta.
 
Den kritiken delar jag absolut inte, här rör det sig om politiker och förtroendevalda och
av dessa ska man väl kunna kräva att de säger en sak och gör något annat.
 
Och att de skulle komma på iden att kommentera enskilda fall får man verkligen hop-
pas att de inte gör.
 
Romerna uppger sig nu så skrämda av dessa uppgifter att man inte vågar ringa 112,
om det skulle hända något. Det tar vi inte så allvarligt, det är numera ingen som för-
väntar sig att polisen ska rycka ut när man ringer 112.
 
Samtidigt måste vi ju ha förståelse för polisens problem, just nu står de inför stora
budgetproblem, och då kan man ju inte rycka ut vid brott, särskilt inte om man håller
på att spela innebandy.
 
Att ge polisen de resurser de behöver är heller ingen framkomlig väg, våra starka och
offentliga finanser får inte äventyras, då är det bättre att brottsligheten breder ut sig.
 
Göran Hägglund tar sig friheter idag när han skriver i SvD under brännpunkt. Utan när-
mare eftertanke skriver han att EU har stora brister när man inte respekterar medlems-
ländernas rätt till politiska uppfattningar.
 
Detta skulle ju kunna leda tankarna till att vi även i Sverige skulle respektera medborgar-
nas rätt till fria politiska uppfattningar.
 
Jag hoppas att ingen kommer på den befängda iden, då ger jag mig ut med min tång i
högsta hugg.
 
Då lyssnar jag hellre till vår nye Ärkebiskop, när hon beskriver sina ambitioner och
värderingar. Hon säger då precis det jag vill höra, att vissa väljare, som har en viss poli-
tisk uppfattning saknar moralisk självdisciplin och därför ska uppfostras.
 
Det är ljuv musik för mina öron och jag har därför erbjudit henne att låna min tång om
hon skulle behöva den i sin uppfostran av de väljare som avviker från den rätta tron.
 
Adran Dibrani imponerade stort i riksdagen igår, man skulle ju nästan kunna tro att han
är moderat. När man hör honom hävda att vi alla är invandrare, blir man lyrisk. Det är
ju nästan som när Kennedy hävdade att han var en "Berliner".
 
Verkligheten får aldrig tillåtas ta över retoriken.
 
Det är ju väl känt att Carl Bildt den Store och jag har kyliga känslor för varandra, i sin
långsinthet har han aldrig lyckats glömma att jag manövrerade ut honom från partiledar-
posten.
 
När det gäller intriger och konspirationer kan ingen slå mig på fingrarna, fråga både Ulf
Kristerson och Carl Bildt.
 
Nu försöker Carl Bildt imponera på mig genom att beskriva sig som Super Mario. Det
imponerar inte det minsta på mig.
 
Någon stridshingst blir han aldrig.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0