FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar landet  
 
Jag skapar också ordning och reda i Statens finanser, det gäller förstås bara andra,
själv ska jag bringa oordning och oreda i Statens finanser genom att snylta mig fram
och inte betala tv licens.
 
Just nu håller ett antal experter i regeringskansliet på att hitta argument som gör det
möjligt för mig att fortsätta att snylta mig fram.
 
Som alla känner till är det ju en ren privatsak att hålla sig med tv och betala licens för
detta. Jag utgår därför ifrån att alla uppskattar att många tjänstemän nu därför jobbar
med denna fråga, så att jag kan fortsätta att snylta mig fram. Jag är ju ändå en stats-
man,i vart fall i mina egna ögon.
 
Debatten i riksdagen om budgeten var livlig. Vi tog hem många poäng genom att hävda
att oppositionen är odräglig, vi har alla anledning att tacka professor Carl B Hamilton
för hans seriösa framträdande.
 
Hur blev han professor förresten ?
 
Debatten visade tydligt att oppositionen är beroende av de förfärliga sverigedemokrat-
erna för att kunna stoppa en höjd brytpunkt. Detta är ju så tydligt att alla kan se det, an-
nars är man ju bara dum.
 
Många har frågat mig om vi också inte är dumma, när vi tror att ingen ska förstå att vi
också är beroende av sverigedemokraterna för att få igenom det femte jobbskatteav-
draget.
 
Men vi är inte så dumma som många tror, läs gärna mitt fina manifest, så förstår Ni att
det är andra som är dumma. Här beskriver jag vältalande hur mentalt handikappade
svenskarna är och då är det lätt att förstå varför de inte förstår att vi också bygger våra
förslag på att sverigedemokraterna ställer upp för oss.
 
Dagens Nyheter skriver att vår begåvade Anna Batra blev både upprörd och röd om kin-
derna under denna debatt.
 
Jag tycker att är lätt att förstå att hon blev röd om kinderna, det var ju mängder av obe-
gåvade lantisar som tog upp tiden för oss stockholmare under debatten, och som alla
vet har ju dessa inget vettigt att säga.
 
Vår justitieminister meddelade igår att vi kommer att skärpa vapenlagarna. Då de flesta
av de vapen som är i omlopp är automatiska och sköter sig själva har vi ingen anledning
att fundera över om det finns några skyttar bakom dessa vapen vi behöver göra något åt.
 
Skulle det ändå finnas skyttar bakom vapnen räknar vi att få stopp på dessa genom vår
senaste kraftinsats, att sätta in bovärdar i de områden där vapnen avfyrar sig själva.
 
Vi får idag rapport om att vår högst kompetenta polis bildat en sluten grupp på Facebook,
där man går hårt åt de som vågar kritisera polisens arbete.
 
Vi ser detta som en lovvärd utveckling, själva gör vi allt för att få stopp på de som ut-
trycker andra uppfattningar än de Alliansregeringen företräder, Tobias Billström före-
gick i går med gott exempel på sin Facebook sida.
 
Polisen får inte heller förledas tro att yttrandefriheten gäller i Sverige, det kan leda till
många mindre övergrepp mot enskilda individer, som inte har förstånd på att hålla tyst.
 
Gruppen kallar sig tydligen för UBF, och det ska stå för underbemannade, missnöjda
och förbannade. Det är lätt att förstå deras kritik mot de som är kritiska mot vissa inslag
i polisarbetet, vi har ju haft möjlighet under 7 år att påverka denna kultur, och nu ser vi
hur väl det bär frukt.
 
Leif GW Persson beskriver de till exempel som att han är "slut i precis hela huvudet",
jag tror att det är därifrån Carl B Hamilton inspirerats i sina uttalanden.
 
Carin Götblad får höra att hon är en dokussåpadeltagare, och här har vi gått omkring och
trott att hon inte var någonting.
 
UBF är inte heller nådiga mot Aftonbladet som får höra att man är "skit som luktar illa",
vi förmodar att de då har sett våra attacker mot sverigedemokraterna som förebild.
 
Vi har ofta fått kritik för att vi inte alltid styr våra myndigheter på ett ansvarsfullt och kom-
petent sätt. Polisens Facebook grupp visar nu tydligt att denna kritik faller platt till mar-
ken.
 
Vi utgår också ifrån att Rikspolischefen inte heller har mod att ingripa, den här gången
heller, själva vågar vi ju inte ingripa, det är ju val nästa år.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0