URSPÅRNING

Det mesta tycks ha spårat ur
 
I dag är alltså järnvägstrafiken i Stockholmsområdet lamslaget av att ett tåg spårat
ur.
 
Varför har då tåget sårat ur, det har många lämnat svar på under 7 lamslagna år.
 
STOCKHOLM,OCH INTE BARA STOCKHOLM, HAR VARIT LAMSLAGEN UN-
DER 7 ÅR UNDER EN REGERING SOM SPÅRAT UR.
 
Hur många gånger har vi inte hört sifferexercis från  den ansvarsfulla Alliansrege-
ringen hur många miljarder man lagt ner mer på spårunderhåll än oppositionen.
 
OÄNDLIGT MÅNGA GÅNGER
 
Nu medger infrastrukturministern i den lamslagna regeringen att man spårat ur.
 
VI SKULLE LAGT NER MER PÅ SPÅRUNDERHÅLL FÅR VI NU HÖRA.
 
Den lamslagna alliansregeringen måste tydligen fysisk se ett tåg spåra ur, för
att man ska förstå att rälsen legat lös och man själv spårat ur.
 
Så här är det på område efter område, en olycka måste ske för att den ansvarsful-
la alliansregeringen ska förstå att man spårat ur:
 
Nu inför vi valfrihet i skolan så får vi se hur det går.
 
OJDÅ, VAR KOM RISKKAPITALBOLGEN IFRÅN, VI HADE INTE EN ANING OM
ATT DE FANNS.
 
Nu inför vi det fria vårdvalet.
 
OJDÅ, VAR KOM CAREMA IFRÅN, VI HADE INTE EN ANING OM ATT DE VILLE
GÖRA VINST.
 
Nu genomförvi apoteksreformen.
 
OJDÅ, FINNS DET INGA LÄKEMEDEL I LAGER
 
Nu privatiserar vi kommunikationerna
 
OJDÅ, LIGGER RÄLSEN LÖS.
 
Nu bjuder vi in våldtäktsmän, så får vi ser hur det går.
 
OJDÅ, BEGÅR VÅLDTÄKTSMÄNNEN VÅLDTÄKTER.
 
OJOJDÅ.
 
Så kan man visa på område efter område att vi har en så kallad ansvarsfull regering,
som är allt annat än ansvarsfull.
 
MAN EXPERIMENTER MED VIKTIGA SYSTEM UTAN ATT FÖRVISSA SIG DET
ALLRA MINST HUR DET KAN TÄNKAS FALLA UT.
 
Nu har alltså tåget spårat ut igen, för att den ansvarsfulla alliansregeringen spårat ut,
igen.
 
OM MAN INTE BEGRIPER ATT ETT TÅG SPÅRAR UR OM EN RÄLS LIGGER LÖS,
KANSKE MAN SKA TA UNDER ÖVERVÄGANDE OM MAN INTE SKA SYSSLA MED
ANNAT ÄN ATT TA ANSVAR FÖR SVERIGE.
 
 AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0