STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
'
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet   
 
Särskilt ansvar tar jag för att min presschef mordhotar tjänstemän på Radiotjänst och
vill skära ballarna av dem.
 
Vad vore det urbarbariska Sverige utan Malmö, de kulturella förströelserna i vår två-
stadslösning hörs vida omkring. Det känns tryggt att gränserna är så öppna att folk
kan komma hit och bomba sönder våra bostadshus. Många av dessa förslitna fastig-
heter är ju ändå i behov av omfattande renovering, så det kanske är lika bra att de
bombas sönder.
 
När det gäller integrationen i övrigt kritiserar SvD oss i dag för att inte ha situationen
under kontroll och att vi misslyckats på många punkter. Tyvärr måste jag här ge SvD
rätt, i vissa avseenden har vi misslyckats.
 
Vi vill ändå peka på att vi nu lämnar dessa misslyckanden bakom oss, strömmen av
nyanlända har aldrig varit större. Fortsätter dessa framgångar kan vi snart infria cen-
terpartiets mål att ha tagit hit 30 000 000 nyanlända.
 
Ett bättre mått på en lyckad integrationspolitik kan vi nog inte få.
 
Den där Stefan Löfvens utspel ger fortfarande ringar på vattnet, och många kritiska
röster hart höjts mot hans samarbetsinvit.
 
Annie Lööf, vår lilla dagisfröken, var den som gick längst i sin kritik, då hon förklarade
att Stefan Löfven gillar att dagdrömma.
 
Här ger jag henne helt rätt, inom politiken räcker det inte att dagdrömma.
 
Själv drömmer jag dygnet runt för att centerpartiet och kristdemokraterna ska hamna
över 4 %, så att jag kan fortsätta att söndra landet
 
Själv påpekade jag att Stefan Lövfens utspel inte är realistiskt, och ser fortfarande att
en seger för Alliansen ligger inom räckhåll.
 
Med mina långa armar når jag alla som försöker komma åt mig.
 
Detta fick Ekot uppleva när min presschef, Roberta Alenius, ringde till Ekot efter det
att det blev känt att jag snyltade på skattebetalarna genom att inte betala tv licens.
 
Min presschef mordhotade då för min räkning de tjänstemän som låg bakom att detta
blev känt och hotade att skära ballarna av dem.
 
Mig ger man sig inte på ostraffat, det vet nu både sverigedemokraterna och Ekot.
 
Av någon underlig anledning kritiserar media oss nu för att inte ha lyckats med våra
satsningar för att få ner ungdomsarbetslösheten. Man har då upptäckt att det vi kal-
lar ungdomsrabatten inte gett någon effekt alls.
 
Inte har vi misslyckats inte, den stora satsningen var inte avsedd att skapa arbetstillfäl-
len för ungdomar.
 
Den stora ungdomsrabatten var avsedd att skönmåla statistiken och där vill jag bestämt
hävda att vi lyckats.
 
Vi har skönmålat mycket annat också, hela vår politik bygger på att vi skönmålar, fast när
det gäller att skära ballarna av Raditjänst då skönmålar vi inte.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet   
 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
                 
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0