STATSMINISTERNS MORGONTAL

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Mordförsöket i Södertälje igår bekräftar vår framgångsrika brottsbekämpning. Nu när
vare sig polisen eller justitieministern har intresse att värna om medborgarnas skydd,
ser vi med tillfredsställelse att det sker en sanering genom att de mest kriminella bland
våra nyanlända vänner skjuter ihjäl varandra.
 
Med så mycket vapen i omlopp i samhället räknar vi med att denna sanering bör kunna
vara slutförd inkom kort.
 
Dagens rapport från Demoskop  bekräftar vad jag alltid sagt, medborgarna är helt klart
mentalt handikappade.
 
11,9 % som röstar på sverigedemokrater, har de blivit skatt galna, hur ska vi moderater
nu kunna fortsätta att skära i välfärden.
 
Med den här utvecklingen kommer väl till och med de äldre, som saknar värde på arbets-
marknaden, att få tillgång till särskilda boenden.
 
Att kristdemokraterna och centerpartiet ligger under gränsen överraskar inte, vem vill rös-
ta på dessa partier. Däremot är det bra att ha med dem i regeringen, för de har lärt sig att
göra som jag säger.
 
Den där Stefan Löfvens utspel får man ta för vad det är. Jag har ju länge begärt att få ett
besked i regeringsfrågan och det fick jag med besked.
 
Jag fick ett besked, som inte var ett besked.
 
Jan Björklund betecknar utspelet som snömos, och jag håller med honom. Jan Björklund
med sin skolpolitik borde väl om någon veta vad snömos är.
 
Sedan återstår ju inte mycket av utspelet när dammet lagt sig.
 
Vänsterpartiet är ju borta ur bilden sedan tidigare, centerpartier och kristdemokraterna får
åka hem till Jönköping och Småland, kvar återstår moderaterna och folkpartiet om man
vill samarbeta över blockgränsen.
 
Jag kan inte tänka mig att den där Stefan Löfven menar ett samarbete med oss, utan kvar
blir bara folkpartiet.
 
Och som sagt, vill man ha snömos kan man gott få snömos.
 
Kommunerna oroas nu över sin ekonomi de kommande åren och vi måste komma till rät-
ta med detta. Vi får nog ta Anders Borg på orden, när han var i USA och hävdade att alla
nyanlända svenskar är en stor tillgång för oss.
 
Vi har därför långtgående planer på att aktivt söka upp intresserade, främst i Nordafrika
och försöka locka dem till att komma hit och rädda kommunernas ekonomi.
 
Vi har redan utformat ett utkast till marknadsföring för att locka hit så många som möjligt.
 
Varför stanna kvar hemma och arbeta när Du kan komma till oss och få 10 gånger mer och
inte behöva göra någonting.
 
Vi räknar med att det budskapet ska kunna attrahera så många att vi får ordning på kommun-
'ernas ekonomi.
 
Vi fick igår uppgift om att kriminalvårdens generaldirektör hjälper sina vänner att bringa ord-
ning och reda i sina vänners finanser genom att tilldela dem lukrativa uppdrag.
 
Vi får vara lite försiktiga att ställa oss kritiska till detta, använder vi politiker ofta skattebetal-
arnas pengar för att bringa ordning och reda i våra egna finanser ,får vi nog räkna med att
andra tar efter detta.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0