STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna och hoppas Ni haft en bra dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Som jag nämnde i morse föll jag i coma, när det blev känt att Anders Borg anses som
mer mäktig i landet än jag.
 
Jag trodde att hans makt låg i svansen, och så blir han änne mäktigare som svanslös.
Jag kanske gjord en felbedömning, när jag utnämnde mig till stridshingst. En stridshingst
utan man är kanske inte det väljarna vill ha.
 
Värre är att den där Jimmie Åkesson nu är den femte mäktigaste personen i Sverige. Carl
Bildt den Store blev tvärarg när han hörde detta. Han menar att otack är världens lön, här
har han rest världen runt och talat om hur begåvad och mäktig han är, och så kommer
Jimmie Åkesson och slår honom på hemmaplan.
 
Men det värsta är nog ändå att var 4:e allianssympatisör är positiva till att Alliansen sam-
verkar med SD, om vi kan få igenom vår politik genom en sådan samverkan. Rent prak-
tiskt blir detta svårt att hantera, denna undersökning är ju inte öppen, så vi vet ju inte vilka,
som utgör 25 % av våra sympatisörer.
 
Risken blir ju nu att våra egna väljare drabbas av att jag inte vill ta i dem med tång.
 
Ovanpå detta får nu den där Jimmie Åkesson beröm i media för att hans tal på partiets
landsdagar var retoriskt skickligt.
 
Här har jag varje dag sedan år 2006, minst 10 gånger om dagen, hävdar att jag tar ansvar
för landet.
 
Inte är det någon som berömmer mig för att vara retoriskt skicklig.
 
SvD tycks också gå sverigedemokraternas ärenden och menar att brottsligheten escalerat
under vårt ansvarsfulla styre. Man skriver då att kriminaliteten på börsen nu är så omfattande
att Finansplats Sverige blivit Brottsplats Sverige.
 
Härsilar man mygg och sväljer elefanter, hade man lyssnat till allt det skjutande på våra ga-
tor, som vi stimulerat fram sedan 2006 hade man insett att hela vårt gamla Folkhem Sverige
blivit en enda stor brottsplats.
 
Det är så vi tar ansvar för brottsutvecklingen i landet.
 
Samtidigt får vi aldrig sväva på målet, när det gäller att framhäva entreprenörernas betydelse,
kan de sko sig på andra bekostnad, så  ökat detta vår tillväxt, och då får hederlighet och sådant
trams inte lägga hinder i vägen.
 
Vi tar också ansvar för landets framtid genom att satsa på alla unga. Samstämmiga rapporter
visar nu att den psykiska ohälsan för unga mellan 15 - 24 år ökar dramatiskt samtidigt som allt
fler blir inlagda på slutenvård.
 
Vi rider nu på denna ansvarsfulla utveckling inför valet och går ut med parollen "den generation
unga vi tidigare såg som fantastisk" ska vi forma om till morgondagens "generation ångest".
 
Får vi bara förnyat förtroende i nästa val så räknar vi med att alla unga ska vara ångestfyllda,
och de flesta inlagda på slutenvård före mandattidens slut.
 
Det är så vi tar ansvar för den psykiska ohälsan hos alla unga.
 
Våra internationella insatser väcker nu förundran över hela världen, själv tolkar jag denna för-
undran som beundran.
 
En svenska, ingående dessa internationella insatser har nu genomfört ett bombdåd i Beirut
och lyckats ta död på 21 oskyldiga människor.
 
Genom att ge dessa kämpar svenskt medborgarskap tar vi ansvar för kampen mot terrorism.
 
Även i Syrien har våra internationella insatser skördat ytterligare offer. Minst tre kämpar för
demokratin har som jihadkrigare fått sätta livet till under de senaste dagarna.
 
Genom att ge dessa jihadkämpar svenskt medborgarskap och entryggad ekonomi tar vi
stora steg mot enutökad demokrati i världen.
 
Vinner oppositionen valet nästa år kommer väljarna att bli utsatta fören skattechock. Vi hop-
pas då att denna chock blir så stor att den överbryggar den välståndschock vi gett dem se-
dan 2006.
 
Jag tar ansvar för landet   
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Går Ni utanför dörren får Ni skylla Er själva, vår kulturomvandling kan medföra att Ni blir
träffadeav ett eller annat skott.
 
             
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0