STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet.   
 
Särskilt ansvar tar jag genom att se till att allt fler unga lider av psykisk ohälsa.
 
Vår ansvarsfulla politik inleddes med det magiska året 2006, varefter allt i landet
blivit mycket bättre. Härom dagen blev vi upplysta att antalet dödsolyckor på arbets-
platserna blivit färre efter 2006, tack vare den ansvarsfulla alliansregeringen.
 
Vädret har också blivit bättre sedan 2006, tack vare den ansvarsfulla Alliansrege-
ringen.
 
Nu får vi rapporter om att unga sedan 2006 också omfattats av Alliansregeringens
välfärdssatsningar.
 
Sedan 2006 har den psykiska ohälsan bland unga bara ökat med 30 %, allt som en
följd av vår satsning på starka offentliga finanser.
 
Det är så vi tar ansvar för landets framtid.
 
Vi noterar nu att ledaren för sverigedemokraterna, Jimmie Åkesson, inte heller i år
inbjuds till Nobelfesten. Vi har valt att inte påverka Nobelstiftelsen i denna fråga då
vi tycker att det är viktigt att vi ställer grupp mot grupp.
 
Det är så vi tar ansvar för sammanhållningen i landet.
 
Vi får nu glädjande rapporter att SÄPO troligen kommer att få direkttillgång till all
trafikdata från mail och telefonsamtal inom landet.
 
Som alla minns lovade jag när FRA lagen infördes att detta aldrig skulle kunna kom-
ma att ske.
 
Det är så vi tar ansvar för att föra medborgarna bakom ljuset.
 
Riksdagskvinnan Al Sahlani, ledamot i centerpartiets styrelse, har nu tagit time out
från sitt uppdrag då hon är misstänkt för omfattande bedrägerier. Hon har beretts
möjlighet att ta time out med fullt arvode i stället för att ta tjänstledigt utan  lön.
 
Det är så vi tar ansvar för kriminella politikers förmåner.
 
Min företrädare Bo Lundgren tycks ha drabbats av hjärnblödning, när han nu föreslår
att socialdemokraterna och moderaterna ska överväga möjligheten till ett regeringssam-
arbete, om valutgången inte ger oss majoritet.
 
Att inte Bo begriper att det ligger under min värdighet att underordna mig den där Stefan
Löfven, det begriper jag då rakt inte, är man stridshingst går man alltid i första ledet.
 
 
Den dagen då jag finner mig i en position, då jag tvingas lyssna till någon hoppas jag ald-
rig inträffar.
 
Vi har fått ogrundad kritik för att vi dragit ner på äldrevården, bland annat för att vi sparar
pengar genom att inte låta dem gå på toiletten. Detta är inte hela bilden, på många äldre-
boende tvingar vi i stället in de äldre på toiletterna, för att de ska lära sig hålla tyst.
 
För att de ska ges möjlighet att vara på toiletten så länge som möjligt låser vi då dörren
utifrån, samtidigt som vi släcker ljuset för att skapa ordning och reda i äldreboendet fi-
nanser.
 
Det är så vi tar ansvar för de äldre i landet.
 
En korruptionshärva i Upsala har nu blivit känd, och den påminner om korruptionshärvan
i Huddinge. Vi får inte förstora upp dessa händelser, utan måste sätta in dem i ett större
sammahang.
 
Mycket pekar på att de sett mig som ett föredöme, när jag skott mig på andras bekostnad
'genom att inte betala min tv licens.
 
Det är så vi politiker tar ansvar för våra egna förmåner.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet.    
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
             
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0